نخستین جشنواره ملی بچه‌های مسجد با عنوان «رواق قلم» در سطح مساجد به عنوان ظرفیت فرهنگی و بازگشت کارکرد‌های مساجد در حال اجراست.

به گزارش یزدفرداکارشناس بخش شعر جشنواره ملی داستان و شعر بچه‌های مسجد گفت: ورود به ساحت هنر به عنوان ابزار زیبا وبه منظور جذب اعضا بسیار موثر خواهد بود که این جشنواره نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

مهرابی افزود: این رویداد در سه بخش موضوعی آیه‌های قرآن، آزاد با موضوعات اخلاقی و انسانی و همچنین بخش روستایی و عشایری اجرا می‌شود که در بخش آیه‌های قرآن ۱۰ آیه انتخاب شده است که علاقه مندان برداشت‌های شاعران را ارائه می‌کنند.

کارشناس بخش شعر جشنواره ادامه داد: در بخش روستایی و عشایری، شعر‌ها با محوریت روستا و عشایر پذیرفته می‌شود و در دو بخش سنی نوجوانان و بزرگسالان نیز ارسال آثار صورت می‌گیرد.

مهرابی گفت: شعر، زبان رسا و موثر در تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و امیدواریم اولین جشنواره ملی داستان باعث جذب بچه‌های مسجد شود و طراوت و رونق را در مساجد احیا کند.

وی با اشاره به پذیرش سه اثر در همه قالب‌های شعری از هر نفر افزود: آنچه در حوزه داوری آثار مورد توجه قرار می‌گیرد، خلاقیت، نوآوری، زبان شعر و اندیشه پروری و نوآوری فرمی است.

مهرابی ابراز امیدواری کرد: آثار منتخب در مجلدی فاخر به چاپ برسد و این امر به عنوان دستاورد مهمی از سوی کانون‌های مساجد به رهبر انقلاب تقدیم شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا