رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری سی و دومین محفل طنز «قندشکن» با موضوع «رسم همسایگی» خبر داد.

به گزارش یزدفردامحمدصادق کوچک‌زاده گفت: طنزپردازان «قندشکن» در سی و دومین محفل خود، سه‌شنبه ۱۸ آبان از ساعت ۱۸ به صورت مجازی مهمان خانه‌ها می‌شوند و از «رسم همسایگی، حُسن هم‌جواری و زندگی آپارتمان‌نشینی» می‌گویند.

وی با اشاره به سفارش دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) درباره همسایه و رعایت حقوق همسایگان و همچنین اهمیت این رسم نیک در ایران اظهار داشت: متأسفانه امروز این امر مهم در بحبوحه زندگی شهری کم‌رنگ شده و کمتر به آن توجه می‌شود از این رو هنرمندان و طنزپردازان قندشکن سعی دارند با زبان شیرین و تأثیرگذار طنز، چالش‌های شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی را گوشزد و فرهنگ همدلی و همسایه‌داری را ترویج کنند.

رئیس حوزه هنری یزد افزود: در این برنامه تعدادی از شاعران و طنزپردازان جوان و پیشکسوت آثار خود را در زمینه موضوع محفل ارائه می‌کنند. کرونا موجب شد تا نتوانیم محافل را به صورت مستمر و ماهانه با حضور مخاطبان برگزار کنیم و امیدواریم با بازگشت شرایط عادی، پذیرای عموم هنردوستان و علاقه‌مندان به طنز و ادبیات باشیم.

کوچک‌زاده از شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز و ادبیات دعوت کرد آثار خود را در زمینه موضوع محافل از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه قندشکن ارسال کنند.

محفل سی و دوم از طریق صفحه Qandshekan در فضای مجازی منتشر می‌شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا