یزدفردا "به گزارش یزدفردابه نقل از خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري پيش از ظهر امروز چهارشنبه پس از پايان جلسه هيئت‌ دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به مهار نوسانات شديد قيمت‌ها گفت: طبق برنامه، وزارت اقتصاد و بانك مركزي وضعيت كنترل قيمت‌ها را دنبال مي‌كنند و سرمايه‌گذاري نيز در حال طي كردن مسير خود است.

وي يادآور شد: در حالي كه تمام دنيا به دليل بحران اقتصادي با توقف و ركود مواجه شده، در كشور ما همه برنامه‌هاي اقتصادي در حال اجرا است و دولت در كارگروه‌هاي تخصصي و بخش‌هاي مختلف خود تصميم گيري‌هاي لازم را دنبال مي‌كند.
رئيس‌جمهور افزود: از كشورهاي گوناگوني كه در طراز ما هستند، به ما مراجعه مي‌كنند و علاقه‌مند به استفاده از تجربيات ما براي برخورد با مشكلات جهاني هستند.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: دولت به قانون و عهد خود پايبند است و اجازه نداده كه موضوع انتخابات در روند كارهاي دولت تأثير داشته باشد.
وي با اشاره به سفرهاي استاني دولت نهم كه مورد سئوال خبرنگاري قرار گرفت، افزود: دولت در حال ادامه دادن سفرهاي استاني خود است و تصميم‌گيري در سفرهاي استاني نيز ادامه دارد. در حال سفر به شهرستانهاي استان تهران هستيم و قطعاً دولت حتي يك ثانيه مسير خدمت‌گذاري را متوقف به موضوع انتخابات نخواهد كرد.
احمدي‌نژاد گفت: در دوره‌هاي قبل، شش يا هفت ماه مانده به انتخابات و حتي چند ماه بعد از پايان انتخابات، كارها و حتي تصميم‌گيري متوقف مي‌شد اما اكنون همه مسئولان موظف به ادامه كارهاي خود و عدم حضور در تبليغات انتخاباتي هستند.
وي ادامه داد: بنده نيز نه مثل ديگران بلكه كمتر از ديگران فقط از همان ساعاتي كه در رسانه مشخص مي‌شود، استفاده مي‌كنم و يكي دو كنفرانس خبري نيز خواهم داشت.

* سفر رهبر انقلاب؛ دليل تعويق سفر استاني دولت

احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه سفر دولت به سمنان به چه دليلي لغو شده است، اظهار داشت: تعويق اين سفر به دليل همزماني با سفر رهبري به كردستان بود و آن را به زمان ديگري موكول كرديم و آن را به عنوان آخرين سفر هيات‌دولت قرار داديم چون من نسبتي با اين استان دارم و خواستم نشان دهم كه سمنان نيز مثل بقيه استانها است و از آن جهت كه مسئول دولت از آن استان است، امتياز ويژه‌اي ندارد؛ در دور اول سفر استاني نيز همين گونه بود و همشهري‌هاي من هم اين را پذيرفتند.
رئيس‌جمهور درباره شايعات ديگري از جمله استفاء رئيس‌بانك مركزي كه مورد سئوال خبرنگاري قرار گرفت، اظهار داشت: رئيس كل بانك مركزي مطلقا استعفاء نداده و در اين دولت، رفت و آمدها موضوعي عادي است كه هر زمان نيز انجام شود درباره آن اطلاع‌رساني خواهد شد.
احمدي‌نژاد خواستار رعايت اخلاق و قانون در انتخابات شد و گفت: همه بايد برنامه‌هاي خود را بگويند و از تخريب نيز دوري كنند چرا كه تخريب كار آدم‌هاي عاجز است و ما معتقديم كه هر انتخابات بايد فضاي فرهنگي كشور را يك گام به جلو ببرد.
رئيس‌جمهور ادامه داد: قانون منع كرده كه يك فرد براي تبليغ خود، ديگران را تخريب كند و اينكه مي‌بينيد دولت پاسخ‌ نمي‌دهد به اين معنا نيست كه پاسخ ندارد اما نمي‌خواهد وارد شود.
وي ادامه داد: پيش از انتخابات در جلسه‌اي اين موضوع را تشريح خواهم كرد كه چرا عده‌اي بدون سند، هجمه‌اي كم سابقه عليه دولت انجام مي‌دهند و هر اتهامي را مطرح مي‌كنند؛ در عين حال ما ورود به بگو و مگو‌ها را به صلاح كشور نمي‌دانيم چرا كه نمي‌شود كار را حتي يك روز تعطيل كرد چه برسد به يك ماه.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا