مرتضی عابدی اردکانی 

شاید از تصورات غلط در باب سیاست این باشد که یک فرد به تنهایی قادر به تغییر و برپایی انقلاب در عرصه های مختلف می باشد. تجربه سالهای گذشته در کشور ما به خوبی عکس این مطلب را به اثبات رسانده است. هرچند مصلحان و برپاکنندگان انقلاب ها معمولا افراد بوده و یک شخص در آغازیک تنه برپامی خیزد اما اگر همراهی و همدلی عامه مردم و با او نباشد ، بدون شک هرمصلحی راهی جز شکست ندارد.
اگر انقلاب شکوهمند اسلامی ما در بهمن 57 به بار نشست ، ضمن برخورداری از رهبری پیامبرگونه امام راحل (ره) ، اقبال اکثریت مردم ایران زمین را نیز به دنبال داشت.همان چیزی که بارها امام راحل به قدرت معجزه مانند آن اشاره نموده است.
اکنون که کم کم کشور وارد فضای انتخاباتی می شود ، آنچه بیش از هر چیز دیگر نمود پیدا می کند ، شعارهای کاندیداهای محترم می باشد. کسانی که در خود توان اداره کشور را دیده اند و پا به عرصه یک رقابت صحیح گذاشته اند.
کاندیداهایی که هم خودشان و هم برنامه هایشان در جای خود محترم بوده و برهیچ کس شایسته خدشه وارد کردن به شخصیت حقیقی آنان نمی باشد ؛ اما از این مهم گذشته عمق شعارهای مطرح شده می باشد. شعارهایی که معمولا بیش از آنکه مبین شعاری باشد برخاسته از شعور و طرز تفکر هرکاندیدا می باشد.
متاسفانه چند سالی است در کشور ما رسم براین منوال غلط قرار گرفته است که هر دولتی نافی دولتهای قبل از خود بوده و با مدینه فاضله ای که در دوران عملکرد خود نشان چشمان ملت می دهند ، بهشت برینی را برای خلق الله متصور می سازند که انگار هیچ مشکلی در این کشور برجای نمانده و آن دولت همه را با دست مشکل گشای خود ، حل نموده است. اما بلافاصله بعد از اتمام دوران خدمت آن دولت ، آنانی که چشم امیدشان به رای همین ملت است جوری حرف زده و شعار می دهند که انگار این مملکت 30 سال در کمای اقتصادی و فرهنگی به سر برده است. اکنون خیلی از عزیزان داوطلب ریاست جمهوری برمقولاتی تاکید می کنند که عمیق نگریستن به شعارهایشان شاید بازتاب خوبی در افکار عمومی نداشته باشد.
اجرای اصول متروک قانون اساسی ، احیای اقتصادمریض 30 ساله بعد از انقلاب ، اصلاح روش های برخورد با معظلات فرهنگی ، اجتماعی و ... شاید تیترهای برخی از شعار های تبلیغاتی باشند که این روزها بیشتر به گوش می رسند. این جملات هرچند حرفهای قشنگی است اما از دید روان شناسی \"\"شعار\"\"، می تواند خطرناک باشد. اگر نسل سوم انقلاب که هیچ نقشی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و تقویت بنیه های آن در 8 سال دفاع مقدس نداشته است از خود بپرسد پس سه دهه از انقلاب را مسئولین به چه اموری گذراندند شاید عزیزان کاندیداکمتر جواب قانع کننده ای برای توجیه شعارهای خود بیابند.
این انقلاب مرهون خدمات خستگی ناپذیر تمامی دولت های گذشته از دولت موقت تا دولت نهم است. همه به زعم خود کوشیده اند تا آبادنی این مملکت را حفظ کنند. هرچند گاهی صبغه اقتصادی این کوشش ها بر بعد فرهنگی آن چربیده است اما همه خالصانه در این راه قدم برداشته اند وبی شک کاستی هایی هم در هر دوره لحاظ شده است.
اکنون و در آستانه انتخاب دهمین دولت ایمانمان این باشد که هرکس مسافر خیابان پاستور شد ، باید طبق چهار چوب قانون اساسی ، تنها و تنها به آبادانی ایران اسلامی بیاندیشد و آینده این کشور بیش از دوران گذران چهارساله ریاست جمهوری برایش ارزشمند تر باشد. انشاء الله

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا