مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) یزد: برنامه‌های متنوعی به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) در استان یزد تدارک دیده شده است.

به گزارش یزدفردامحمود رستگاری گفت: برنامه‌های گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) با جلسه تفسیر آیات مهدوی ویژه مسئولان و مدیران استان توسط آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد آغاز می‌شود.

وی افزود: مانور تجدید بیعت با امام عصر (عج) و تجدید میثاق با شهیدان شامل اجرای سرود، حرکت کاروان شاد مهدوی، رژه موتوری بسیج و پلیس و تاکسیرانی، اورژانس و آتش نشانی، ساعت ۹ صبح فردا شنبه از مسجد صاحب الزمان خیابان مهدی به طرف گلزار شهدا برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد مهدویت از اجرای برنامه تجدید بیعت با امام زمان (عج) بین نماز ظهر و عصر و همچنین مغرب و عشا در مساجد و نمازخانه‌های مدارس و دانشگاه‌ها در روز شنبه خبر داد و اظهار داشت: از فردا تا جمعه ۳۰ مهرماه هم ویژه برنامه‌های مهدوی نظیر برنامه‌های کارشناس محور، خبر‌ها و رویداد‌های مهدوی و پخش نماهنگ و سرود‌های مهدوی از صداوسیما مرکز یزد پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: جشن بزرگ در امتداد غدیر در روز‌های ۲۹ و ۳۰ مهرماه در یزد و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

رستگاری از برگزاری نشست‌های دانشجویی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به صورت مجازی با موضوع رسالت دانشگاه در تمدن سازی ظهور در روز دوشنبه به عنوان دیگر برنامه‌های این طرح یاد کرد و گفت: برای دانش آموزان نیز برنامه‌هایی در شبکه شاد در نظر گرفته شده که مسابقه دلنوشته مهدوی، نقاشی و نشست‌های علمی و معرفتی مهدویت از روز شنبه تا پنجشنبه از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان ساخت: کارشناسان مهدویت در نماز جمعه هفته آینده پیش از خطبه‌ها به سخنرانی خواهند پرداخت و مهدی یاوران نیز حضور یکدست و نمادینی خواهند داشت. در حاشیه نماز جمعه هم نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی برپا شده و کارشناسان به شبهات مهدوی پاسخ خواهند داد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) یزد با اشاره به برگزاری مسابقه جرعه مهدوی در ۱۷ ربیع و مسابقه عطر انتظار دانش آموزی و فرهنگیان در روز دوشنبه به صورت آنلاین گفت: جشنواره تولید سرود‌های مهدوی و محتوای چند رسانه‌ای از شنبه تا پنجشنبه در فرهنگسرای غدیر و سطح شهر برگزار شده و اجتماع بزرگ بیعت نیز ساعت ۱۵:۳۰ روز شنبه ۲۴ مهرماه در جوار شهدای گمنام میدان امیرچقماق برگزار خواهد شد.

وی از نواخته شدن زنگ عهد و بیعت در مدارس سراسر استان ساعت ۸ صبح فردا شنبه و همچنین اجرای پویش جشن تکلیف از شنبه تا پنجشنبه به صورت مجازی به عنوان دیگر برنامه‌های بزرگداشت آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) در هفته آتی یاد کرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا