مدیرعامل برق منطقه ای یزد گفت: برای راه اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در یزد بالغ بر هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش یزدفردا: ابوالفضل اسدی با اشاره به حمایت وزارت نیرو از راه اندازی نیروگاه های خورشیدی اظهار داشت: سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی در زمان تولید برق از مزایای تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی با اشاره به راه اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی بزرگ در یزد بیان کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک، آخرین نیروگاه بهره برداری شده در استان بوده که با بهره برداری از آن در تیرماه سال جاری، ۴ هزار و ۹۰۰ مگاوات برق تاکنون در استان تولید شده است.

اسدی با بیان اینکه زمان احداث تا بهره برداری این نیروگاه، کمتر از ۱۰ ماه بوده است، عنوان کرد: این میزان زمان برای بهره برداری از یک نیروگاه خورشیدی، یک رکورد در صنعت برق کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ نیروگاه خورشیدی در استان یزد فعال است که مجموع ظرفیت نصب شده این نیروگاه ها به ۸۱.۵ مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به استقبال خوب بخش خصوصی از احداث نیروگاه خورشیدی اظهار داشت: هزینه صرف شده برای احداث نیروگاه کوشک، هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بوده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

اسدی با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی کوشک ادامه داد: افزایش تولید انرژی این نیروگاه به اندازه مصرف ۶ هزار خانوار مسکونی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد، کاهش تلفات شبکه، بهبود پارامترهای شبکه برق استان و کاهش انتشار گازهای آلاینده را از نتایج مثبت بهره برداری از این نیروگاه بوده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا