رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: سفرهای استانی روسای جمهور سابق همراه با تجمعات زیاد و هزینه‌بر بود اما در سفرهای رئیسی تشریفات زائد حذف شده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از مهر: محمدصالح جوکار درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: از زمانی که دولت جدید آغاز به کار کرده، شاهد سفرهای استانی رئیس‌جمهور هستیم و نکته قابل توجه آن است که رئیس‌جمهور سفرهای استانی خود را از مناطق محروم شروع کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات فعلی کشور در مناطق مختلف زاییده اقدامات ضعیف دولت روحانی است، گفت: دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته با سوء‌مدیریت خود منجر به مشکلات زیادی برای کشور شد و دولتمردان روحانی اعتقادی به ارتباط نزدیک با مردم و پیگیری مطالبات آنان نداشتند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه دولت روحانی هیچ‌گاه به ویژه در بدترین شرایط اقتصادی هم کنار مردم نبود، متذکر شد: مسئولان باید خودشان را متعلق به مردم بدانند و در شرایط سخت کنار آنان باشند و برای رفع دغدغه‌های آنان تلاش کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم منجر به دلگرمی آنان می‌شود، ادامه داد: از سوی دیگر مسئولان باید پاسخگوی ملت باشند و سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به نقاط مختلف کشور باعث می‌شود که مردم بی واسطه با آنان گفتگو کنند و مطالبات خود را از آنان بخواهند.

جوکار بیان کرد: یکی دیگر از نکات قابل توجه آن است که رئیسی روزهای تعطیل را برای سفرهای استانی خود در نظر گرفته و تشریفات زائد سفرها هم حذف شده است که در دولت‌های قبل شاهد این مسئله ناپسند بودیم.

وی یادآور شد: در سال‌های قبل، سفرهای استانی رؤسای جمهور همراه با تجملات زیاد و هزینه‌بر بود، اما امروز اینگونه نیست و سفرهای استانی رئیسی کم هزینه است، رئیس‌جمهور در روستاها و مناطق محروم حضور می‌یابد و مطالبات مردم را به سرعت پیگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات آن است که دولتمردان سابق از مردم دور بودند، گفت: دولتمردان سابق در کنار مردم قرار نمی‌گرفتند و دور از مردم تصمیم‌گیری می‌کردند که این تفکر باعث ایجاد فساد و رانت‌خواری شد، اما دولت سیزدهم این رویه را از همین ابتدا اصلاح کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا