"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت گفت: با همراهی مردم و تلاش کادر شبکه بهداشت و درمان وضعیت شهرستان تفت درروند واکسیناسیون جامعه هدف مطلوب است و امیدواریم روند واکسیناسیون دانش آموزان نیز به‌خوبی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" در سی و هشتمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا این شهرستان که با حضور "سعید پرویزی" مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و سایر اعضای این ستاد برگزار شد با تقدیر از عوامل بهداشت و درمان از رتبه برتر شهرستان تفت درروند واکسیناسیون شهروندان خبر داد.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با همراهی مناسب مردم شهرستان و تلاش کادر شبکه بهداشت و درمان روند واکسیناسیون به‌خوبی در سطح شهرستان در حال اجرا است و واکسیناسیون اتباع مجاز نیز در شهرستان آغازشده است.

نوکار با اشاره به شروع روند واکسیناسیون افراد زیر 18 سال و دانش آموزان نیز بیان داشت: امیدواریم در فرصت مقرر با همکاری آموزش‌وپرورش و شبکه بهداشت و درمان واکسیناسیون دانش آموزان در شهرستان پایان‌یافته تا شاهد بازگشایی مدارس نیز باشیم.

فرماندار تفت از ارائه خدمات در آینده‌ی نزدیک به مراجعین در دستگاه‌ها وادارات دولتی به افراد در قبال کارت واکسیناسیون خبر داد و تصریح نمود: مدیران دستگاه‌های شهرستان نیز باید پایش واکسینه شدن کارمندان زیرمجموعه خود را در دستور کار قرار داده و افرادی که از زدن واکسن امتناع نموده‌اند را برای واکسینه شدن ترغیب نمایند.

"سعید پرویزی" مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در این جلسه از آغاز فرآیند واکسیناسیون اتباع مجاز خبر داد و بیان داشت: مکان جداگانه‌ای برای واکسیناسیون در داخل مهمانشهر انصار تفت برای اتباع مجاز آماده‌شده است و بر اساس آمار اعلامی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت حدود 62 درصد جمعیت جامعه هدف از این گروه نیز واکسن دریافت نموده‌اند.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این جلسه از کاهش قابل محسوس مبتلایان به ویروس کرونا در پنج هفته اخیر نسبت به پنج هفته قبل از آن خبر داد و خاطرنشان کرد: با افزایش روند واکسیناسیون در شهرستان تفت آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان کاهش فراوانی داشته است و در پنج هفته اخیر تنها دو مورد فوتی براثر ابتلا به این ویروس در شهرستان ثبت‌شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری 94 مورد فوتی براثر ویروس کرونا در شهرستان تفت ثبت‌شده است و امیدواریم با واکسینه شدن کل جمعیت شهرستان بستری و مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

واعظ پور خاطرنشان کرد: 98 درصد افراد بالای 60 سال ، 96 درصد افراد بالای 30 سال و 90 درصد افراد بالای 18 سال در شهرستان تفت واکسن کرونا دریافت نموده‌اند و این آمار در افراد 18 و زیر 18 سال به 33 درصد رسیده است و 73 درصد دانش آموزان پایه دوازدهمی شهرستان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا