ذیحسابان جدید 9 دستگاه اجرایی استان یزد طی مراسمی با حضور مدیران و مسئولان این دستگاهها و همچنین اداره کل امور اقتصادی و دارایی و خزانه استان معرفی شدند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی: سید حسن رضوی به عنوان ذیحساب اداره کل ثبت احوال و اداره کل کار و امور اجتماعی و عبدالرضا شفیعی به عنوان ذیحساب شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع برق استان معرفی شدند.

همچنین محمود مقیمی، سید جواد هاشمی، سید حسین هاشمی، حمیدرضا انوری و  علی اکبر صائبی به ترتیب به عنوان ذیحساب اداره های کل ثبت اسناد و  املاک، راهداری، پزشکی قانونی، اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی استان معرفی شدند و در این مراسم از تلاش های ذیحسابان قبلی این مجموعه ها قدردانی شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این مراسم با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام اربعین حسینی، تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی با ذیحسابان را خوب ارزیابی و با قدردانی از مدیران دستگاهها قدردانی کرد.

علی نمازی، ذیحسابان را بازوی توانمند و مشاوران امین مالی دستگاهها و افرادی صاحب نظر، متخصص و مسلط به قوانین و مقررات مالی عنوان کرد که نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دستگاهها، حل مشکلات مالی آنها و پیشگیری از انحرافات مالی دارند.

وی با بیان اینکه استان یزد در بحث مالی و ذیحسابی، کمترین میزان انحراف را دارد ادامه داد: نقش نظارتی ذیحسابان ممکن است روند انجام برخی کارها را مقداری طولانی تر کند؛ اما به جهت اینکه با قانون تطبیق داده می شود  از ایجاد مشکلات و گرفتاری های بعدی برای دستگاه و مدیر آن پیشگیری خواهد کرد.

نمازی، بخش مالی را یکی از بخش های مهم دستگاهها عنوان کرد و نقش ذیحسابان را در تحقق اهداف آنها یادآور شد و گفت: ذیحسابان جدای از اینکه کار نظارت مالی را انجام  دهند؛ دیدگاههای توسعه ای آنان می تواند دستگاه را به اهداف خود نزدیک کند.

وی اظهار داشت: دیدگاهها و نظرات ذیحسابان همیشه به نفع دستگاه است و نظرات آنها می تواند هشداری برای پیشگیری از  انحرافات مالی باشد.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد هم در این مراسم با اشاره به تخصص و کارآمدی ذیحسابان گفت: بخش مالی از بخش های مهم هر دستگاه است که توسط ذیحسابان مدیریت می شود.

سعید نورایمانی با بیان اینکه ذیحساب قبل از اینکه ناظر مالی دستگاه باشد مشاور مجموعه است؛ بر تعامل هرچه بیشتر ذیحسابان با مجموعه های خود و تلاش برای حل مسایل و مشکلات مالی آنان تاکید کرد.

رئیس خزانه معین استان یزد گفت: بر اساس سیاست های وزارت اقتصاد ذیحسابان باید به صورت دوره ای در دستگاههای دولتی جابجایی شوند و با توجه به پایان سال مالی و اینکه به دلیل شرایط کرونا مدتی معرفی ذیحسابان به تاخیر افتاد ضرورت داشت این کار  در شرایط حاضر انجام شود.

مدیران دستگاههای اجرایی هم در این مراسم با اشاره به تخصص و کارآیی و ضرورت حضور ذیحسابان در دستگاههای اجرایی، نقش آنان در پیشبرد اهداف دستگاه و کاهش انحرافات و تخلفات مالی را یادآور شدند و ضمن اعلام رضایت از عملکرد فعالان این بخش اظهار داشتند: ذیحسابان یزد افرادی پاکدست، صادق و متدین هستند که تعامل و همکاری خوبی با مدیران دارند و نظرات مشورتی آنان راهگشای فعالیت ها می باشد.

آنها ضمن تشریح اهداف و برنامه های دستگاه متبوع خود،تلاش برای ارائه خدمات بهتر به مردم، ساماندهی اعتبارات، صدور اسناد دولتی، تامین اعتبارات برای اجرای طرح های و پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه راههای روستایی و شهری و برق رسانی را مورد بحث قرار دادند.  

ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان نیز ضمن اعلام آمادگی برای همراهی با برنامه ها و سیاست های مالی دولت اظهار داشتند: سعی و تلاش خود را برای تعامل بیشتر و پیشبرد اهداف دستگاه بر اساس قانون و پیدا کردن راهکارهای قانونی در این زمینه خواهیم کرد.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات و تلاش های ذیحسابان سابق اداره های یاد شده قدردانی شد.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا