وزیر امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم به مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها ماموریت داد در سه حوزه مالیات های پنهان و شناسایی فرار مالیاتی، مولد سازی دارایی های مازاد دولت، بهبود فضای کسب و کار تلاش مضاعف داشته باشند و جدی عمل کنند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد: سید احسان خاندوزی در نشست مجازی با آنها با اشاره به نقش مالیات در توسعه و پیشرفت، عمران و آبادانی کشور، شناسایی فرار مالیاتی را از جمله این ماموریت ها بیان کرد و گفت: مالیات های پنهان و مودیان جدید مالیاتی باید شناسایی شوند و جلوی فرار مالیاتی نیز گرفته شود.

وی از مولد سازی دارایی های مازاد دولت و فروش و واگذاری بخشی از آن به عنوان دیگر ماموریت های مدیران اقتصاد و دارایی استان ها اعلام کرد و گفت: در این زمینه باید اقدامات اساسی انجام و کار به سرعت دنبال شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برای تحقق مولد سازی دارایی و واگذاری اموال و دارایی های مازاد در حال اخذ مجوز هستیم تا بتوانیم موانع فراروی آن را برداریم و برطرف کنیم.

وی بهبود فضای کسب و کار را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه نسبت به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و باید تدبیر لازم برای تسهیل فعالیت اقتصادی و صدور مجوزها  انجام شود.

خاندوزی خاطر نشان کرد: برای بهبود فضای کسب و کار در استان ها باید تیم های مستقل اقتصادی تشکیل شود و کار با هماهنگی با سایر نهادها و دستگاهها پیش رود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: دستگاههای ذیربط برای تحقق این امر احساس مسئولیت کنند و ما به به عنوان وزارت اقتصاد مکلف به انجام  کار  و پیگیری آن هستیم.

وی با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم خواستار تحرک، پویایی برای تحقق ماموریت ها و سیاست های اعلام شده از سوی مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان ها شد و افزود: مدیران استانی با استفاده از ابزارهای لازم در این زمینه تلاش کنند و گزارش های لازم را  ارسال کنند.

وی جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را نیز خواستار شد و با اشاره به اینکه استانداران استانها به تدریج معرفی می شوند گفت: مدیران استان ها باید در تصمیم گیری های اقتصادی استان نقش آفرینی کنند و ما باید در شورای برنامه ریزی استان نماینده داشته باشیم.

تلاش برای تامین مالی طرح های اقتصادی و عمرانی، تغییر نگرش در مسایل اقتصادی استان، توجه به بحث آمایش سرزمین و توجه به طرح های نیمه تمام از دیگر موضوعاتی بود که وزیر اقتصاد به آنها اشاره کرد.

مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان های کشور هم در این نشست ضمن بیان چالش ها و مشکلات فراروی بخش های اقتصادی در حوزه های کاری سرمایه گذاری، مالیاتی، گمرکی، صادرات و واردات، بانکی، بیمه ای و غیره خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای رفع این مشکلات در سطح کلان کشور شدند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا