نشست مشترک هم اندیشی مدیران شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان و خانه صنعت و معدن یزد در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومی اداره  کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد،  در این نشست در خصوص مسایل و مشکلات فرا روی بخش تولید و صنعت و راهکارهای برون رفت از این مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این نشست با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه های مختلف اقتصادی استان گفت: طی سالهای گذشته هر یک از دستگاههای تابعه وزارت در استان، موفقیت های خوبی در حوزه کاری خود کسب کردند و دارای رتبه های برتر کشوری شدند.

علی نمازی در بخش دیگری از سخنانش نبود دستگاه متناظر سازمان بورس، بانک و  بیمه مرکزی در استان را از جمله مشکلات فراروی بخش اقتصاد استان بیان کرد و خواستار راه اندازی این مجموعه ها در استان شد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان اضافه کرد: در عین حالی که سال گذشته بازار بورس با شرایط دشواری مواجه بود؛ عملکرد یزدی ها در بورس مثبت بود و ما شاهد شاخص های خوبی در فروش و خرید معاملات بودیم.

وی از صدور مجوز کارگزاری های بورس در استان خبر داد و گفت: این کار بورس را از انحصار خارج می کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد هم در این نشست برگزاری نشست هماهنگی و هم اندیشی مسئولان اقتصادی و صنعت و معدن را گامی مهم در جهت حل مشکلات و رونق تولید عنوان کرد و خواستار استمرار این نشست ها شد.

سید علی اکبر کلانتر وی با بیان اینکه خانه صنعت و معدن استان متشکل از انجمن های مختلف تولیدی و صنعتی است اظهار داشت: نشست یاد شده چکیده صنعت و با چکیده اقتصاد استان است و می تواند گام مهمی برای حل مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه صنعت با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد؛ خواستار حمایت بیشتر دولت از صنعت و تولیدکنتندگان شد و افزود: یزد، استان صنعتی کشور است و با کمترین خرج و میزان مصرف آب، دارای اشتغال بالایی است. استان را دارد.

در این نشست برنامه های سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم تشریح و بر برنامه ریزی برای تحقق اهداف مد نظر وزارت اقتصاد تاکید شد.

همچنین مدیران صنعتی و صاحبان صنایع استان مسایل و مشکلات خود را در زمینه های مالیاتی، گمرکی، بیمه ای و غیره بیان و ضمن بحث و تبادل نظر در این زمینه، مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان آمادگی خود را برای رفع مشکلات بخش تولید و صنعت اعلام کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا