رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از اختصاص وام قرض الحسنه به متقاضیان طرح‌های اشتغال زا در بهاباد به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار کشور خبر داد و گفت: به ازای هر طرح تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد و از لحاظ تعداد دریافت کنندگان محدودیتی وجود ندارد.

سید پرویز فتاح بعد از ظهر سه شنبه در نشست بررسی طرح الگوی آبادانی و پیشرفت فعالیت های بنیاد علوی در شهرستان بهاباد که با حضور استاندار یزد و نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی  و تعدادی از مسئولان محلی برگزارشد ،  افزود: اولویت پرداخت وام با مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و اقشار نیازمند منطقه است .

وی در ادامه با تبریک هفته دفاع مقدس ( ۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، افزود: فعالیت های بنیاد علوی متکی به روحیه انقلابی و جهادی متمرکز است که هدف اصلی آن مومنانه عمل کردن است .

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این نهاد خود را مکلف می‌داند، در بسیاری از مناطق محروم نظیر بهاباد به میزان مشارکت دولت در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری کند، افزود: موظف به سرمایه گذاری در مناطق محروم هستیم.

وی با ابراز خرسندی از نتایج فعالیت بنیاد در توسعه بهاباد تصریح کرد: کارها در این شهرستان باید با سرعت و رعایت نکات فنی و کیفیت لازم انجام شود و حضور بنیاد علوی در اجرای طرح‌ها باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل انجام گیرد و نباید طرح‌های مشارکتی همچنان نیمه تمام بماند.

هر طرح اشتغالزایی در بهاباد تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام دریافت می کند

 

فتاح تاکید کرد که بنیاد مستضعفان علاوه بر ۱۰ هزار واحد مسکونی که مختص مددجویان کمیته امداد است، در مرحله دوم، تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای خانواده‌های محروم و  بدون پوشش حمایتی امضا کرد که بر اساس این تفاهم نامه، این نهاد هزار میلیارد تومان برای احداث این واحدها متقبل شد.

وی به تهیه پنج هزار بسته معیشتی ویژه نیازمندان و اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: این بسته ها از سوی بنیاد علوی به یاد ۱۵۶ شهید گلگون کفن بهاباد توزیع می شود .

فتاح با اشاره به اقدام  بنیاد برای ساخت خانه محرومان در بهاباد ادامه داد: تلاش می‌کنیم در اجرای این طرح طوری عمل شود که تمامی خانه‌های محرومان با مشارکت مردم و دولت به سرعت ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، دولت محرومان است و شعار این دولت نیز محرومیت زدایی است، افزود: این نهاد در استان یزد تاکنون منطقه ای را انتخاب نکرده بود  و با مشورت و نظر استاندار یزد و دیگر دوستان ،بهاباد به عنوان منطقه هدف انتخاب شد.

در سفر یک روزه فتاح به یزد طرح توسعه‌ تولید نخ پنبه‌ای پلی‌استر سلک‌باف یزد با ظرفیت اسمی ۶ هزار تن و سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد تومان با اشتغال ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر غیرمستقیم  افتتاح شد.

همچنین استاندار یزد در این نشست گفت: تاکنون اجرای طرح‌های توسعه بهاباد به صورت هدفمند و نتیجه بخش اجرا شده است.

محمدعلی طالبی افزود: اجرای طرح‌های دولتی و سایر نهادها از جمله بنیاد مستضعفان کمک کرد، تا بهاباد به عنوان اولین شهرستان استان  یزد ،شاهد بازگشت افرادی که در گذشته به دلایلی زادگاه خود را ترک کرده بودند، باشد.

به گفته فرماندار بهاباد بنیاد مستضعفان از شهریورماه سال قبل برای کمک به رفع محرومیت زدایی در این شهرستان کار خود را آغاز کرد.

محمدمهدی خانی زاده بهابادی ادامه داد: بنیاد برای اجرای ۱۰۲ طرح عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت این شهرستان در سال۹۹، ۲۷ میلیارد تومان اختصاص داد که تاکنون ۸۰درصد این منابع جذب شده است.

وی افزود: در سال۱۴۰۰ هم بنیاد برای مشارکت در اجرای ۴۴۹ طرح ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داد که این طرح ها در حال انجام است.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا