در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز بر مشارکت و همکاری دستگاه‌های فرهنگی مهریز برای برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد: سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در سال جاری به ریاست رضا زارع‌زاده، فرماندار شهرستان در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شد.

فرماندار مهریز در این نشست با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در افزایش دانش و مطالعه مردم اظهار داشت: در جامعه امروزی و با توجه به شرایط کرونایی کشور، کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های خلاقانه و متنوع در ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب فعالیت نمایند.

وی با اشاره به اهدای تعداد قابل توجه کتب کمک درسی و هنری در شهریورماه به کتابخانه‌های عمومی مجتمع فرهنگی هنری و شهید مطهری توسط خیران شهرستان، بر فرهنگ نذر و اهدای کتاب تأکید کرد و بیان داشت: لازم است کتابخانه‌های عمومی و نهادهای فرهنگی شهرستان به موضوع وقف کتاب و تبلیغات برای  مشارکت مردم در این امر، اهتمام داشته باشند.

زارع‌زاده همچنین از مسئولان دستگاه‌ها و به‌ویژه آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خواست در برگزاری و دعوت مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اداره کتابخانه‌های عمومی همکاری و تعامل داشته باشند.

پیش از سخنان فرماندار مهریز، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز با تشریج روند اجرای مصوبات جلسه قبل، گزارشی از مشارکت شهروندان و نهادهای مختلف در جشنواره رضوی ارائه داد.

در این نشست، اعضای حقیقی و حقوقی انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

تقدیر از کتابداران برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و بازدید از کتابخانه و همچنین نمایشگاه کتاب‌های کمک درسی اهدایی توسط کتابخانه مجلس به کتابخانه مجتمع از برنامه‌های دیگر این جلسه بود.

همکاری دستگاه‌های اجرایی و فعالان فرهنگی در شهرستان با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای جلب مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره جشنواره رضوی، تهیه و نصب بنر جشنواره رضوی توسط شهرداری در میدان شهید صدوقی و میدان امام حسین(ع) مهریز، ترویج و تبلیغ فرهنگ نذر کتاب و اطلاع‌رسانی ویژه با همکاری ادارات و نهادهای مختلف برای غنی‌سازی منابع موجود در کتابخانه‌ها، مکاتبه اداره آموزش و پرورش شهرستان با  مدارس برای اطلاع دانش‌آموزان از بخش کتاب‌های کمک درسی کتابخانه‌ها و همکاری شورای هیئات‌های مذهبی و سازمان تبلیغات شهرستان برای تبلیغ و مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا