به نقل از روابط عمومي اين شرکت ، با ساخت اسپيندل استند نورد ، فولاد آلياژي ايران به عنوان دومين صادرکننده برتر سال 87 از واردات اسپيندل استند نورد بي نياز شد.
همچنين با ساخت کامل اسپيندل قفسه هاي نورد در شرکت فولاد آلياژي ايران ، اين شرکت علاوه بر بي نيازي از واردات ، يکي از قطعات بزرگ و مهم کارخانجات توليد فولاد ، اراده ، تخصص و توانمندي بالاي کارکنان خود را براي رسيدن به تعالي و پيشرفت صنعت کشور به نمايش گذاشت.
اسپندل قفسه نورد ، به جهت دارا بودن ويژگي هاي مکانيکي مختلف از جمله مقاومت بالا در مقابل سايش ، شوک و پيچيدگي ، داراي آناليز ساخت ويژه اي است که تاکنون به طور کامل از خارج کشور خريداري مي شد و براي اولين بار توسط شرکت فولاد آلياژي ايران با استفاده از مهندسي و پشتيباني ساخته و در واحد نورد سبک مورد استفاده قرار گرفته است.
وزن اين قطعه دو تن و گشتاور نامي قابل انتقال آن 850 هزار نيوتن متر مي باشد.
وجه تمايز اصلي اين قطعه در مقايسه با نمونه هاي بکار رفته در صنايع مشابه ، قابليت حرکت يا کشويي بودن آن است.
ساخت و تامين اسپيندل استند نورد ، توسط شرکت هاي اندکي در جهان که مهمترين آنها شرکت GWB آلمان مي باشد ،صورت مي گيرد که علاوه بر مدت زمان يک ساله براي دريافت و
نيز قيمت تمام شده بالا ، تداوم نيازمندي به منابع خارجي را در پي دارد.
شرکت فولاد آلياژي ايران قبل از اين نيز اقدامات بزرگي همچون ساخت دريچه اسلايد گيت و تعمير استيرر واحد فولاد سازي که هر يک داراي ويژگي ها و فرآيند منحصر به فردي در عرصه کارخانجات فولاد مي باشند ، را در کارنامه افتخارات خود به ثبت رسانده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا