دادستان کل کشور: مبارزه با مواد مخدر عزم و اراده ملي را مي طلبد

يزدفردا- دادستان کل کشور در همايش دبيران شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر عزم و اراده ملي را مي طلبد.

به گزارش واحد تامين خبر يزد فردا:آيت الله « دري نجف آبادي » دادستان کل کشور در اولين روز از همايش «دبيران شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر» با اشاره به اينکه يکي از درس هاي مهم در مکتب رسول اکرم (ص) بحث شناخت، استفاده و ايجاد فرصت هاي جديد است، اظهار داشت: امروز اگر ما بخواهيم از اين مکتب درس بگيريم بايد از فرصت هاي جديد استفاده کرده، فرصت هاي جديد بوجود آوريم و فرصت هاي موجود را نيز حفظ کنيم.

وي با اشاره به اينکه دست هاي استعماري، استکباري و سازمان هاي جاسوسي دنيا به مسئله مواد مخدر در کشور دامن مي زنند، افزود: آنان از اينکه جوانان ما نيرومند، با اراده و انگيزه باشند و بتوانند در بعد علمي و معرفتي گام هي بلندي بردارند، نگران هستند.

دري نجف آبادي با اشاره به نشست سران کشورهاي اسلامي، اظهار داشت: غالباً اينگونه نشست ها کم خاصيت و بي خاصيت است و در اين نشست ها به جاي بحث و نقد و بررسي مباحثي مانند مواد مخدر و پتروشيمي در منطقه، مشکل دنياي اسلام مانند بحران موجود در فلسطين، لبنان و عراق تنها مسئله سه جزيره را مطرح مي کنند.

دادستان کل کشور با تاکيد براينکه، مبارزه با مواد مخدر عزم و اراده ملي را مي طلبد، افزود: تنها دبيران ستاد براي اين امر کافي نيستند و همه ارگانهاي ذيربط بايد در اين امر مشارکت داشته باشند.

وي اظهار داشت: وجود 2 هزار ميليارد دلار تجارت مواد مخدر در دنيا حاکي از مبارزه جدي و واجب بودن اين مبارزه است.

دري نجف آبادي با تاکيد براينکه هر خانه و مکاني بايد محلي براي مبارزه با مواد مخدر باشد افزود: بايد در اين امر از مشارکت صميمانه مردم بيشترين استفاده را ببريم.

وي همچنين حضور و ارائه آموزش هاي لازم در مدارس ، دبيرستان ها و دانشگاه هاي کشور در جهت آگاه سازي جوانان به خطرات اعتياد خاطر نشان کرد و افزود: دستگيري اشرار اصلي و سرکرده هاي باندهاي مخوف مواد مخدر نيز بايد از ديگر اقدامات ما در سال جديد باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به اينکه در مجامع بين المللي و افغانستان عزمي بر مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد ، گفت: ما بايد اين عزم را در کشور بوجود آوريم و در چهره هاي مصمم مردم اين عزم مشهود است.


وي در پايان اظهار داشت ، روز شنبه، سياست هاي ملي و کلان در خصوص مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد بحث قرار مي گيرد.

منبع:پليس

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا