ميرحسين موسوي پس از نام نويسي براي کانديداتوري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع خبرنگاران افزود:
اميدوارم وظيفه فعاليت هاي آتي که به مدد همه شايستگان کشور، زنان، مردان و تمامي گرايش ها، اقشار، اقوام و مذاهب و اديان حاصل مي شود پاسخي مناسب به تمامي کساني که مرا در خور حمايت يافتند، باشند.
وي تأکيد کرد: ‌مي دانم طي اين طريق جز با الطاف الهي، همدلي، همفکري و همراهي مردم و ياري رهبري فرزانه انقلاب ميسر نيست.
موسوي همچنين گفت: شرايطي که امروز در آن هستيم بي ترديد بهترين نيست و وضعيتي که مي بينيم در شأن مردم ما که سرمايه هاي اصلي تاريخ پرعظمت انقلاب اسلامي هستند، نيست.
نخست وزير دوران دفاع مقدس گفت: آنچه امروز مي بينيم چيزي نيست که مي خواستيم و مي تواند باشد.
وي تصريح کرد: من ميرحسين موسوي به عنوان فرزند کوچک انقلاب به صحنه آمدم چون روندهاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي کشور را نگران کننده يافتم.
وي اظهار داشت: آمده ام کرامت انسان ها را پاس دارم. از حق ملت دفاع کنم حامي گردش آزادانه و شفاف اطلاعات براي مردم باشم و از آزادي انديشه، حقوق شهروندي و حفظ حريم خصوصي افراد دفاع کنم.
کانديداي برخي از احزاب دوم خردادي تأکيد کرد: آمده ام فرمان 8 ماده اي امام را که چراغي براي هدايت جامعه است از نو روشن کرده و با تکيه بر آن در حفظ حريم خصوصي حقوق شهروندي بکوشم و براي اقتدار عزت و هويت ايراني تلاش کنم.
اين داوطلب رياست جمهوري گفت: آمده ام تا روابط بهتري با ساير کشورهاي جهان بر اساس فضاي احترام متقابل برقرار کنم تا از اين طريق فضا براي توسعه کشور مهيا شود، آمده ام تا راه و همراهي باشم براي رفتن به سوي ايراني مستقل، آزاد، آباد، پيشرفته و سربلند.
موسوي گفت: آمده ام راهي براي حل مشکلات اقتصادي کشور و ساختار آسيب خورده اداره کشور از طريق احياي دستگاه مديريت و برنامه ريزي ترميم کنم.
وي خاطرنشان کرد: آمده ام به صورت صريح از توليد ملي در بخش هاي کشاورزي و صنعت و ديگر فعاليت ها پشتيباني کنم، حامي مستضعفاني باشم که تورم کمرشان را خم کرده و سياست‌هاي غلط مشکلات‌ آنها را دو چندان کرده است.
موسوي گفت: با گسترش بيمه‌هاي همگاني مي خواهيم قدمي براي اقشار محروم برداريم اقشاري که عظمت کشور و انقلاب اسلامي مرهون فداکاري و پايداري و جانفشاني آنهاست.
اين داوطلب کانديداتوري رياست جمهوري اظهار داشت: آمداه ام با تشکيل دولتي فرهنگي مدافع دولتي غيردستوري باشم، آمده ام با کمک مردم و همراهي همگان در جهت تحقق جامعه اي پر از اميد و نشاط تلاش کنم.
وي تأکيد کرد: شرايط و حوادث خاص عمومي و مستقل براي بهبود فراهم شده و اين بزرگترين سرمايه ما در مسير پيش روست. بنابراين اين سرمايه عظيم (مردم) را نبايد ناديده بگيريم.
موسوي افزود: در همان روز نخست با اعلام گفتماني که آن را در معرض نگاه ملت شريف قرار دادم و همواره پذيراي اصلاح اصولگرايانه در آن هستم با سپاس از همه احزاب و گروه ها به صورت مستقل پا به صحنه مي گذارم تا مرزبندي هاي سياسي راه را مخدوش نکند.
موسوي تأکيد کرد: اميدوارم وظيفه فعاليت هاي آتي به عهده همه اقشار، گرايش ها، زنان، مردان، اديان و مذاهب پاسخي مناسب به تمامي کساني باشد که مرا درخور حمايت دانسته اند.
وي گفت: مردم هوشمندانه تحولات کشور را دنبال مي کنند و با مشارکت حداکثري خود در انتخابات به وظيفه ملي و انساني خود عمل کرده و راهي که خير عمومي در آن است را دنبال مي کنند.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، ميرحسين موسوي پس از حضور در محل استقرار خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور سخنان خود را که از روي متن نوشته شده مي خواند قرائت و بدون اين که به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ دهد سالن جلسه را ترک کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا