یزدفردا ": مهدی کروبی ساعاتی قبل با حضور در مسجد کوشکنو در میان استقبال گسترده مردم این شهر به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود به تجلیل از شخصیت های بزرگ علمی و حوزوی شهرستان اردکان پرداخت و با اشاره به شخصیت مرحوم آیت ا... خاتمی، گفت: «مرحوم آیت ا... خاتمی تنها یک روحانی وارسته نبود، بلکه ایشان واجد دو ویژگی خاص نیز بود. ایشان فردی با اخلاق و دارای خلوص بود که به تحزب اعتقاد داشت.

 آیت الله خاتمی فرد روشنفکر و روشن ضمیری بود .» وی در ادامه اظهار داشت: " من با ایشان بسیار زیاد مانوس بودم، سال هایی که سرپرست حج بودم، افتخار داشتم که ایشان که در بعثه حضور داشتند و همه حرف ها و حرکت های ایشان آموزنده و متین بود. "

وی گفت: " آیت ا... خاتمی فرزندان بزرگ اندیشمندی همچون سیدمحمد خاتمی که انشاا... همیشه برای کشور و ملت مفید و مثمرثمر واقع باشند، پرورش داده اند. "

دبیرکل حزب اعتماد ملی، در ادامه افزود: " با آنکه آیت ا... خاتمی روحانی و تربیت شده مکتب حوزه بود، اما در عین حال دارای ضمیر و اندیشه ای روشن بود و امام به مناسبت رحلت ایشان، در پیامی فرمودند؛ که ایشان عمری را در راه مبارزه با تحجر گرایی مبارزه می کردند. "

 وی گفت: " یکی از مشکلاتی که امروزه گریبانگیر کشور ما شده تحجر است، و این همان موضوعی بود که امام (ره) همواره بر روی آن و زدودن رنگ و بوی آن تاکید داشتند. "

شیخ اصلاحات با بیان اینکه اسلام همواره از دو ناحیه ضربه خورده است، گفت: " اسلام از ناحیه سکولاریسم یعنی اسلام منهای روحانیت و از سوی دیگر اسلامی که در قامت تحجر عده ای معرفی کرده اند و باعث شده است مردم از اسلام دل زده بشوند . "

رئیس مجلس ششم در ادامه به تابش نماینده مردم اردکان در مجلس اشاره کرد و ایشان را فردی پرتلاش و خوش نقش در مجلس معرفی کرد و گفت: " به شما مردم اردکان به خاطر دارا بودن چنین نماینده ای تبریک می گویم. "

کاندیدای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: " همه از وضعیت کشور و نیازها اطلاع دارید و می دانید که اکنون نیازمند تحول ودگرگونی در کشور هستیم ، بنابراین مردم باید حضوری فعال و جدی در انتخابات داشته باشند تا این تغییر و دگرگونی صورت پذیرد . "

وی تاکید کرد : " رقابت مشکلی را پیش رو داریم و برای تغییر مردم باید حضوری پرشور در عرصه انتخابات داشته باشند . " کروبی در پایان تاکید کرد: " امروز نگاه امام شهدا و جهانیان به سوی شماست تا در انتخابات به صورت گسترده حضور یابید و نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و اگر می خواهید تغییری حاصل کنید، باید حضوری گسترده در انتخابات داشته باشید. " گفتنی است مردم اردکان با سر دادن شعارهایی همچون: «کروبی خط امام بر تو درود بر تو سلام» و «کروبی رئیس جمهور آینده» و «کروبی حمایت حمایتت می کنیم» حمایت خود را از شعارها و برنامه های کروبی اعلام داشته اند.

 با پایان سخنرانی کروبی در مسجد کوشکنو اردکان، کروبی با درخواست عده زیادی که خواستار گرفتن عکس یادگاری با کروبی شدند  موافقت کرده و باعث شد صفی طولانی ایجاد شود.

یزدفردا

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا