یزدفردا "مهدی کروبی کاندیداهای دهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز در ادامه سفر خود به استان یزد   با حضور در جمع مردم پرشور مردم یزد در مسجد حظیره به ایراد سخنرانی پرداخت.

کروبی که در میان شعارهای «کروبی خط امام بر تو درود بر تو سلام»، «کروبی کروبی حمایتت می کنیم»، «کروبی پاینده، رئیس جمهور آینده» وارد این مسجد باشکوه شده بود، در ابتدای سخنان خود، یزد را سرزمین درخشش علم و مذهب دانست که در آن مردان بزرگی، در علم دیانت و فلسفه و... پا به عرصه گیتی نهاده اند، معرفی کرد.

وی در ادامه، اظهار داشت: شهر یزد که در سال های ستم شاهی و چه در دوران دفاع مقدس رشادت های بسیاری را از خود به نمایش گذاشت، از جمله شهید صدوقی سومین شهید محراب و شهید پاکنژاد از همکاران ما در مجلس که در فاجعه هفت تیر به شهادت رسید.

وی در ادامه اظهار داشت: در دارالعباده یزد مردم چه مسلمان، چه یهودی و چه زرتشتی و کلیمی همواره در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته و با فضیلت و حفظ عقاید خود، روابط شان بر پایه انسانیت مستحکم کردند و این خود افتخاری برای مردم یزد است که توانستند نمایشی از هم نشینی مسالمت آمیز و فارق از عواملی که می تواند منشا اختلاف باشد، دارد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: اکنون و در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز، مردم یزد همچون مردم سایر نقاط کشورمان باید حضوری فعال و آگاهانه در تعیین سرنوشت کشور خود نقش ایفا کنند. شیخ اصلاحات در ادامه اظهار داشت: شما خود به مشکلات اقتصادی و نارسایی ها، ضعف ها، اقتصاد بیمار، تورم بالا، بیکاری شدید و... آشنا هستید. امروز چه کشور و چه در سیاست خارجی کشور با مشکلات جدی ای دست به گریبان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شما با مشکلاتی که طی سال های اخیر، علیه دانشگاه ها ایجاد شده، یا برای صنایع ما پیش آمده است و یا آنچه در بازار مسکن شاهد هستیم و ده ها مورد دیگر، به خوبی آشنا هستید. ما اعتقاد داریم که دولت کنونی، دولت ضعیف و ناتوانی است. فرصت های طلایی برای پیشرفت کشور در زمان دولت نهم ایجاد شد که فکر نکنم تا سالیان سال برای دولتی دیگر فراهم شود، اما سهم ما از این فرصت ها و این نعمات خدادادی، تنها سوء مدیریت و حاصل آن فرصت های سوخته است.

کروبی در ادامه اظهار داشت: یکی از وزرای به نام و مشهور که در چندین کابینه حضور داشت، به من می گفت: اگر از این دلارهای حاصل از بالا رفتن ناگهانی قیمت نفت، استفاده بهینه می کردیم، می شد چهره کشور را دگرگون کرد که هرکس از بیرون کشور که می آید، تغییرات و پیشرفت را به خوبی در کشور احساس کند. مانند زمانی که کرباسچی شهردار تهران بود.

رئیس مجلس ششم، در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از ویژگی های مثبت نظام جمهوری اسلامی ایران را اتکا به آرای ملت دانست و گفت: در چنین نظامی، وقتی مردم با مدیران ناکارآمد مواجه شوند، این حق و اختیار را دارند که مدیر خود را عوض کنند و ما اعتقاد داریم که اوضاع نه تنها بدتر شده، بلکه گام های زیادی به سوی عقب هم برداشته شده است.

کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری، از همه مردم خواست فارغ از سلیقه و اندیشه ها و نحوه تفکر خود، 22 خرداد پای صندوق های رای حاضر شوند و به کاندیدای مکتوب خود رای دهند و گفت: کسانی هستند که اعتقاد دارند که در زمان دولت نهم کارهای معجزه آسا انجام شده است و باید مدیریت کشور را رها کنیم و به فکر مدیریت دنیا باشیم. ما هم اعتقاد داریم که دولت، دولت ناکارآمدی است و باید آن را تغییر دهیم. حال آنان که راضی به ادامه کار دولت فعلی هستند و چه آنهایی که منتقد و معترض به دولت فعلی هستند، همه باید در انتخابات شرکت کنند و تنها به رای خود اکتفا نکنید، بلکه باید تلاش کنید که از دوستان و آشنایانتان را به پای صندوق های رای بیاورید. کروبی تاکید کرد که در این دوره از انتخابات، آقای احمدی نژاد رقیب جدی دارد و رقابت جدی است. همه امکانات و اختیارات در ید جناح مقابل است. اجرا و نظارت هم برعهده آنهاست. تکلیف امکانات غیرقانونی هم مشخص است. پس کار مشکلی در پیش داریم، اما این مشکل راه حلی نیز دارد و آن شرکت بالای مردم در انتخابات است. یعنی آنچه که ما می خواهیم و آنچه که رهبری می خواهد و آن چیزی که عده ای مخالف آن هستند و می خواهند با کاهش حضور مردم در پای صندوق های رای پیروز انتخابات باشند.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا