رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد از ثبت ۲۵۸ اهدای عضو از سال ۱۳۸۲ تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش یزدفردا، دکتر دهقان گفت: فعالیت فرایند فراهم آوری و پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد از سال ۸۲ آغاز شد و تاکنون ۲۵۸ اهدا عضو در استان یزد به ثبت رسیده است.

وی افزود: سال گذشته، ۳۸ مورد اهدای عضو و در سال جاری، ۹ مورد اهدا با رضایت خانواده‌های ایثارگران در استان انجام شده است.

براساس نسبت اهدای عضو به جمعیت، استان یزد در سال گذشته رتبه دوم کشور را از آن خود کرد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: در سال ۹۸، سه مورد پیوند کبد، سال گذشته ۱۴ مورد پیوند کبد و در سال جاری چهار مورد پیوند کبد انجام شده است. همچنین در سال‌های ۸۲ تا ۹۱، ۹ مورد پیوند قلب در استان یزد انجام شد و بعد از گذشت هشت سال، مجددا سال گذشته یک مورد پیوند قلب با موفقیت در استان صورت گرفت.

دهقان ادامه داد: سال گذشته دو مورد اعزام قلب و در سال جاری نیز یک مورد اعزام قلب با همکاری اورژانس هوایی کشور به تهران رخ داد و به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی درباره راه‌های دریافت کارت اهدای عضو گفت: همشهریان می‌توانند با مراجعه به سایت Ehda.center و ثبت نام در قسمت «کارت اهدای عضو»، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ و یا مراجعه حضوری به بیمارستان شهید رهنمون، واحد فراهم آوری برای ثبت نام و دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند.

گفتنی است ۳۱ اردیبهشت ماه در تقویم ایرانی به‌عنوان روز ملی اهدای عضو، اهدای زندگی نام‌گذاری شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا