دادستان سابق عمومی و انقلاب اشکذر از بازپس گیری ۲۳۴ هزار متر مربع از اراضی ملی و بازگرداندن آن به بیت المال خبر داد.

به گزارش یزدفردا، سیدمحمدابراهیم اقبالی، پیش از ظهر دوشنبه در آیین معارفه دادستان جدید اشکذر با ارائه گزارشی از اقدامات دوران تصدی خود اظهار داشت: یکی از مسائل مورد اهتمام در دوران تحول قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق در دستگاه قضایی بود که در این امر در دو سال اخیر با جدیت پیگیری شد و درحال حاضر تعداد پرونده مسن مانده در شعب تحقیق کمتر از پنج فقره است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم و راهبردی، نظارت بر حسن اجرای قوانین است که در دادستانی اشکذر این مهم نیز با تعامل و همراهی مجموعه اداری صورت گرفت و هرجا نیز احساس می‌شد شاید احتمال خطایی باشد با دعوت از مدیران مسائل گوشزد و از رقم خوردن برخی از مشکلات پیشگیری می شد.

این مقام قضایی، هوشمندسازی و ایجاد زیر ساخت‌های دادرسی الکترونیک را از دیگر امور مورد پیگیری در دادسرای اشکذر ذکر کرد و بیان داشت: برای تسهیل امور، کاهش هزینه‌های جاری و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی، بسیاری از امور از جمله ملاقات با مددجویان زندانی، برخی از ملاقات های مردمی و دادرسی ها به صورت الکترونیک انجام گرفت.

وی، احیای حقوق عامه و صیانت از انفال و منافع عمومی را از مسائل مورد اهتمام دانست و گفت: جلوگیری از فروش غیر مجاز ۸۰۰ هزار متر مربع از اراضی موسوم به جعفرآباد که انتفاع آن در سنوات آتی به مردم شهرستان بازخواهد گشت و بازپس گیری ۲۳۴ هزار متر مربع از اراضی ملی و همچنین اهتمام به اجرای طرح کاداستر اراضی با هدف جلوگیری از تجاوز و تعدی به اموال بیت المال از جمله اقداماتی بود که صورت پذیرفت.

دادستان سابق اشکذر، بحث حمایت از تولید، سرمایه گذاری و کارآفرینی و اشتغال را از امور مهم ذکر کرد: تلاش مجموعه قضایی اشکذر حمایت از تولید و سرعت بخشیدن به چرخ اقتصاد بود اما در عین حال رعایت الزامات قانونی و استانداردههای زیست محیطی نیز مورد تأکید قرار داشت.

وی به پلمب ۴۲ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اشکذر اشاره کرد و گفت: به ویژه در دشت چرخاب که سفره های آب شیرین ذخیر آب شرب مردم شهرهای یزد، اشکذر و زارج را تأمین می کند، مسائل با حساسیت ویژه ای دنبال شد تا سالهای سال مشکلی برای این ذخیره آبی ایجاد نشود.

اقبالی، موفقیت مجموعه قضایی شهرستان اشکذر را مرهون همراهی، تعامل، هم افزایی و همفکری در بین مدیران شهرستان دانست و گفت: اگر در این سالها توفیقی حاصل و گامی رو به جلو برداشته شد به واسطه روحیه همکاری بین مجموعه مدیران در شهرستان بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا