جلایی پور استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران گفت: جهانگیری اهل خدمت است هم در جنگ، هم در دوره سازندگی، هم در دوره اصلاحات و هم در دوره اعتدال. پنجم و از همه مهمتر وقتی ترامپ به ایران با یک جنگ روانی‌-اقتصادی به ایران هجمه کرد، بجای این‌که به رغم کم توجهی جناب روحانی، عقب بنشیند، ایستاد و برای مردم در دل بحران کار کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایلنا، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، گفت: جهانگیری به توسعه پایدار، همه جانبه و عادلانه اعتقاد دارد، با کیفی‌ترین نیروها کار کرده است. در مناظره و کمپین هم اولا در انتخابات ۹۶ امتحانش را پس داد.

اسحاق جهانگیری هرچند دیرهنگام اما در نهایت اعلام کاندیداتوری کرد، تا یکی از گزینه‌های مهم اصلاح‌طلبان برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد. اعلام خبر حضور جهانگیری با حمایت سه‌تن از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز همراه بود. درباره حضور جهانگیری و راه پیش‌ روی او در انتخابات با حمیدرضا جلایی‌پور گفت‌وگو کردیم. 

 به نظرشما چه چیزی رهبران اصلاحات و جبهه اصلاحات ایران را به اجماع روی جهانگیری نزدیک کرده است؟

پاسخ روشن است. اول اینکه جهانگیری یک اصلاح‌طلب فابریک و نمونه اصل است و بدلی نیست. ثانیا تقریبا کل اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران به ایشان رای دادند. ثالثا جهانگیری از پایین به بالا آمده است. از جهاد سازندگی یک شهر کوچک آمده بالا، تا فرمانداری، استانداری و نمایندگی مجلس و بعد هم دوره‌های موفق وزارت در حوزه صنعت و در  نهایت معاون اولی رییس جمهوری را تجربه کرده است. 

چهارم جهانگیری اهل خدمت است هم در جنگ، هم در دوره سازندگی، هم در دوره اصلاحات و هم در دوره اعتدال. پنجم و از همه مهمتر وقتی ترامپ به ایران با یک جنگ روانی‌-اقتصادی به ایران هجمه کرد، بجای این‌که به رغم کم توجهی جناب روحانی، عقب بنشیند، ایستاد و برای مردم در دل بحران کار کرد. ششم ما بعد از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ یک شخصیتی می‌خواهیم که بتواند با تعامل با ارکان حاکمیت و خصوصا با بیت و با نخبگان کشور، برای مردم، خصوصا برای آن سی‌ و پنج میلیونی که بخاطر تحریم‌ها فقیر شدند، یک کار اصولی بکند، تولید و اشتغال را راه بیاندازد. به نظر من این فرد جهانگیری است. و هفتم اینکه جهانگیری فردی است که همه نخبگان برجسته کشور با او همکاری می‌کنند . کسانی مثل ظریف و ظفرقندی و صدها مدیر برجسته دیگر کشور. 

چرا جهانگیری برای ادارهٔ دولت در شرایط پربحران کنونی توانا محسوب می‌شود؟

در هفت دلیل بالا توضیح دادم. کشور ایران را با شعارها و شعبده‌بازی‌ها و از نرده‌ بالا رفتن‌های احمدی نژاد نمی‌شود اداره کرد! دیگر کشور هشتصد میلیارد در آمد ارزی ندارد. هفت تا قطعنامه علیه ایران کافی نیست؟ ما در دولت بعدی به یک شخصیت کار‌آزموده و غیر شعاری و اصلاح‌طلب نیاز داریم که به سرعت کشور را بر مدار توسعه و ایجاد توانایی بیاندازد. به همین دلیل من امروز خیلی خوشحال شدم که شنیدم جناب جهانگیری عزم خود را برای ثبت نام جزم کرده‌ است.

آیا تیم و برنامهٔ‌ قوی و مناظرهٔ قوی و اجماع و کمپین قوی می‌تواند وضعیت جهانگیری را در روزهای آخر تغییر بدهد؟

اتفاقا جهانگیری از زمره معدود اصلاح‌طلبانی است که با تیم و برنامه اصلاح‌طلبان ارتباط ارگانیک دارد. جهانگیری به توسعه پایدار، همه جانبه و عادلانه اعتقاد دارد، با کیفی‌ترین نیروها کار کرده است. در مناظره و کمپین هم اولا در انتخابات ۹۶ امتحانش را پس داد. ثانیا در همین اتاق کلاب‌هاوس اخیر بدون اینکه حرف‌های غیر عملی بزند با بیست و سه هزار نفر ارتباط برقرار کرد، هنوز کسی این رکورد را در کلاب هاوس نداره. به نظر من هفته آخر انتخابات مردم ایران خصوصا کسانی که قصد رای دادن دارند و به امور عمومی فکر می‌کنند تحت تاثیر برنامه‌ها و تیم جهانگیری قرار خواهند گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا