این اقدام در آستانه عید سعید فطر ( پنجشنبه برابر ۲۳ اردیبهشت ماه جاری) در اجرای مرحله دوم پنجمین مرحله رزمایش همدلی با همکاری بنیاد یادشده صورت می گیرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، مدیرکل فرمان ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در استان یزد گفت: ارزش هر بسته معیشتی حدود ۴۰۰ هزار تومان و شامل برخی کالاهای ضروری مردم و اقشار ضعیف جامعه است.

علی اکبر محمدپناه در حاشیه توزیع این بسته ها افزود: بسته‌های کمک معیشتی با همکاری مساجد و پایگاه‌های بسیج بین مردم به خصوص آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در سال جاری در مرحله اول ۱۶ هزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام ۳۵۰ هزار تومان بین مردم مناطق کمتر برخوردار استان یزد توزیع شد.

سال گذشته ۷۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تهیه و با همکاری خیران و مسوولان بین اقشار آسیب‌پذر و محرومان جامعه به نحو مناسب توزیع شد.

در این مدت علاوه بر توزیع کمک‌های معیشتی نسبت به تهیه و اهدای حدود ۲۰ هزار بسته بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا نیز توزیع شد که این اقدام مورد استقبال قرار گرفت.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

با شیوع ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است از اوایل اسفندماه سال ۹۸ تاکنون خسارت های زیادی به فعالان اقتصادی و صنعت گردشگری، خصوصا اقشار آسیب پذیر کشور از جمله استان یزد وارد شد، دولت و افراد خیر با کمک نهادهای مردمی و خیریه درصدد هستند، در قالب کمک های مردمی و پرداخت وام بخشی از خسارت وارده را به آسیب دیدگان ناشی از کرونا جبران کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا