معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: بیش از ۲ هزار یزدی در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا "کنژوگه "ثبت نام کردند.

به گزارش یزدفردا، دکتر دهقانی با اعلام خبر آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران و کوبا در بیستم اردیبهشت در یزد گفت: تاکنون دو هزار و ۴۰۵ نفر از ساکنان شهر یزد در کارازمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: این واکسن دو مرحله آزمایش بالینی را به خوبی پشت سر گذاشته است که در مرحله اول این کارآزمایی میزان اثر گذاری آن ۸۰ درصد و در مرحله دوم کارآزمایی میزان اثر گذاری آن ۹۰ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: یزد جزء هشت شهر کشور است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی در آن اجرا خواهد شد و همچنین این واکسن به داوطلبان یزدی و زنجانی در سه دوز تزریق خواهد شد که دوز سوم به عنوان یادآوری انجام می‌شود که سطح ایمنی را بالای ۹۷ درصد افزایش می‌دهد.

دکتر دهقانی اظهار داشت: زمان و مکان تزریق واکسن از طریق پیامک به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: افراد ۱۸ تا ۸۰ سال، دارای سلامت عمومی یا بیماری زمینه‌ای کنترل شده و ساکن شهر یزد می‌توانند جهت ثبت نام به سایت www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا