اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت در سال 1400 با ریاست امام‌جمعه تفت و با حضور فرماندار و سایر اعضا با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در مصلا قدس برگزار شد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت خاطرنشان کرد: جلسات شورای فرهنگی، جلساتی سرنوشت‌ساز در تبیین  رویدادهای فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و در نظر داریم این جلسات به‌صورت مرتب و با دستور کار مشخص برگزار شود.

امام‌جمعه تفت بیان داشت: مجموع روش‌های درست و غلط تشکیل‌دهنده فرهنگ هستند و اقتصاد، سیاست، اجتماع و خانواده مسائلی هستند که فرهنگ در آن‌ها نقش و جریان دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت خواستار طراحی نقشه راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی شد و تصریح نمود: شناسایی آسیب‌های اجتماعی، بررسی و اولویت‌بندی آن و طراحی نقشه راه برای مقابله با این آسیب‌ها در بازه زمانی مشخص دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی در سال جاری را تشکیل خواهد داد.

وی ادامه داد: تهیه نقشه راه توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان باعث خواهد شد تا روش‌های درست فرهنگی تقویت و جلوی روش‌های نادرست با شیوه متفاوت‌تر از همیشه گرفته شود.

حجت‌الاسلام گلوردی خواستار برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان شد و بیان داشت: یکی از مباحثی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی پیرامون آن برنامه‌ریزی خواهد شد ترویج فرهنگ قرآنی است و سعی خواهد شد با برنامه‌ریزی مناسب زمینه برای شناسایی نخبگان قرآنی فراهم آید.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در این جلسه حضور جمعیت شناور از نقاط مختلف در این شهرستان را با توجه به ییلاقی وگردشگری بودن آن  یکی از عوامل آسیب و تهدید فرهنگی شهرستان دانست و بیان داشت: یکی از تهدیدهای حضور جمعیت شناور از نقاط مختلف در تعطیلات وایام پایانی هفته در نقاط ییلاقی وگردشگری  آسیب‌هایی است که به فرهنگ اصیل این شهرستان وارد میشود و باید با برنامه‌ریزی مناسب این تهدید به یک فرصتی ارزشمند برای توسعه همه جانبه شهرستان تبدیل شود.

فرماندار تفت خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی باید توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان احصا تا در جلسات بعدی نسبت به اولویت‌بندی این آسیب‌ها اقدام و با طراحی یک نقشه راه در بازه زمانی مشخص این مسائل رفع شود.

نوکار پیرامون اشاره یکی از اعضای این جلسه به مشکلات فرهنگی که ناشی از سکونت اتباع خارجی در سطح شهرستان اظهار داشت: با برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان اداره کل اتباع خارجی استان سامان‌دهی این موضوع در دست اقدام است و اسکان اتباع مجاز فقط در مهمانشهر انصار تفت امکان‌پذیر خواهد بود.

وی به فعال‌سازی ستاد اجرایی امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان به‌عنوان یک ابزار برای مقابله بافرهنگ نادرست اشاره و تصریح نمود: سعی خواهد شد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، ستاد اجرایی امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان در راستای برخورد با آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش فعال شود.

در این جلسه ابتدا دستگاه‌های فعال قرآنی گزارشی از وضعیت قرآنی شهرستان تفت ارائه نمودند و در ادامه چند تن از اعضای شورای فرهنگ به بیان آسیب‌های فرهنگی رایج در شهرستان پرداختند تا با احصا این مسائل به‌عنوان دستور کار جلسات آتی تعیین شود.

اعطای احکام اعضای جدید دیگر برنامه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت در سال جاری بود.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا