نشست اجرای طرح ساماندهی حمل‌ سنگ معادن منطقه دهشیر با حضور فرماندار، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، رئیس پلیس‌راه استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری تفت برگزار و تصمیم‌هایی در راستای اجرای این طرح اتخاذ شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در نشست اجرای طرح ساماندهی حمل‌ سنگ معادن منطقه دهشیر که با حضور "علی علیخانی"مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، "سید علی آسیایی"رئیس پلیس‌راه استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی حمل‌ سنگ معادن منطقه دهشیر از چند ماه گذشته در شهرستان آغازشده و تاکنون نشست ها و جلسات متعددی در استان پیرامون این موضوع برگزارشده است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: تکالیفی در این طرح به عهده دستگاه‌های ذی‌ربط و معادن گذاشته‌شده است و نصب باسکول سنجش تناژ کامیون‌های حمل بار سنگ و ایجاد دفتر باربری در منطقه جزئی از این تکالیف بوده است.

نوکار به وجود مشکلات در اجرای این طرح اشاره و بیان داشت: شهرستان تفت به‌عنوان شهرستان پایلوت در استان برای اجرای این طرح انتخاب‌شده است و امیدواریم با اجرای دقیق آن معضلات حمل بار سنگ معادن با تناژ بالاتر از مقدار قانونی رفع شود.

فرماندار تفت به بازدید چند روز پیش خود از منطقه دهشیر و عدم رعایت کامیون‌های حمل بار به تناژ قانونی اشاره و افزود: عدم صدور حواله بار در معادن، دریافت یا صدور بارنامه در مناطق دیگر استان و کشور، تناژ بار فراتر از حد قانونی، بارگیری در شب و فرار مالیاتی ازجمله معضلاتی است که با اجرای دقیق این طرح به دنبال سامان‌دهی این موارد هستیم.

"علی علیخانی" مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در این نشست بیان داشت: تناژ بالاتر از حد استاندارد باعث آسیب فزاینده به جاده‌های روستایی در شهرستان تفت و سایر نقاط استان شده است و مشکلات ایمنی در تردد نیز یکی از معضلات حمل تناژ بار فراتر از حد قانونی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: عدم شفافیت تناژ بار باعث ضایع شدن حق‌وحقوق قانونی دولت و مردم از این معادن شده و امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات مطرح‌شده در این جلسه رفع شود.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران و مسئولان حاضر به بیان نظرات خود پیرامون اجرای صحیح این طرح پرداختند و در پایان مقرر شد از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه صدور حواله بار و بارنامه تمامی معادن منطقه دهشیر شهرستان در منطقه برکه دهشیر صورت گیرد و توسط دستگاه‌های عضو این کارگروه بر اجرای دقیق این طرح نظارت صورت گیرد.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا