فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای کمیته امداد شهرستان تفت و گاریزات در سال 99 تشریح شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای کمیته امداد شهرستان تفت و گاریزات در سال 99 تشریح شد.

محمدحسن وراثی، رئیس کمیته امداد شهرستان تفت بابیان اینکه رسیدگی به امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت ازجمله برنامه‌ها و رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: خدمات فرهنگی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت شهرستان تفت در سال 99 از طریق فضای مجازی، حضوری و مکاتبه‌ای (غیرحضوری) بوده است.

وی افزود: طی این مدت 397 نفر از مددجویان تحت حمایت این شهرستان شامل زنان سرپرست خانوار، مادران دارای فرزند،‌ دختران و پسران مستعد ازدواج، کودکان 4 تا 7 سال، مستعدان اشتغال و خودکفائی، زوج‌های جوان (نوعروسان)، دانش آموزان و دانشجویان از برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی همچون بهداشت روانی، احکام و مسائل اعتقادی، بهداشت جسمی، آموزش مدیریت بحران، مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، احترام به والدین و آسیب‌های فضای مجازی بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت ادامه داد: همچنین در سال گذشته 175 نفر از مددجویان تحت حمایت در مسابقات قرآنی با عنوان جشنواره باران وحی با موضوعات قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی، اذان، معارفی، نقاشی، قصه‌گوئی، صنایع‌دستی و دکلمه خوانی و برنامه‌های قرآنی با موضوع محفل نور و آموزشی نماز و نهج‌البلاغه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این مدت 237 دانش‌آموز و دانشجو و طلبه تحت حمایت از خدمات و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، بورسیه موسسه آموزشی قلم چی، عضویت در مدارس ایران همدل، خدمات کنکوری به دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند، شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت تابستان بهره‌مند شدند.

ورائی افزود: سال گذشته 78 میلیون تومان در زمینه کمک‌هزینه تحصیلی، شهریه و تهیه لوازم‌التحریر، و تقدیر از نخبگان و استعدادهای برتر (دانش آموزان و دانشجویان) پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت 35 میلیون تومان وام دانشجویی به هفت دانشجوی تحت حمایت مشمول اعطا شد، تصریح کرد: این نهاد در سال گذشته برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود نسبت به برقراری تعامل با ادارات و سازمان‌های مختلف ازجمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره آموزش‌وپرورش، شبکه بهداشت و درمان، حوزه علمیه خواهران ام‌ابیها، پایگاه مقاومت ریحانه النبی بخ و گاریزات و اداره گاز شهرستان اقدام کرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت افزود: با پیگیری این نهاد و همکاری خیران و موسسه نیکوکاری کوثر نصرآباد 50 دستگاه تبلت آموزشی تهیه و به دانش آموزان نیازمند تحت حمایت اهدا شد.

وی همچنین از ارائه 300 مورد مشاوره فردی به‌صورت حضوری، مجازی و تلفنی به جامعه هدف تحت حمایت در این مدت خبر داد و تصریح کرد: 37 دوره مشاوره و راهنمایی گروهی در موضوعات مختلف نیز برای مددجویان تحت حمایت شامل زنان سرپرست خانوار، همسران جوان، دانش آموزان دختر و پسر به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا