استاندار یزد به دنبال دیدار با وزیر ارتباطات از توسعه اینترنت نسل پنجم برای اولین بار در استان یزد خبر داد و گفت: راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا، «محمدعلی طالبی» از توسعه زیرساخت‌های دیجیتال در این استان خبر داد و گفت: در دیدار اخیر با آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور ایشان برای تکمیل ۱۰۰ درصدی اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات و نیز راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت اخذ شد و امیدواریم هر دو مورد تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال محقق شود.

وی همچنین تصریح کرد: پیروی توافقات قبلی و با توجه به ایجاد بسترهای مناسب در استان، قرار شد راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان مورد پیگیری قرار گیرد.

طالبی با بیان این که اکنون اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از رویکردهای جدید توسعه استان مطرح است، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در زمینه اقتصاد دانش بنیان در استان یزد وجود دارد، می‌توان زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از این طریق را گسترش داد.

وی به رشد شاخص‌های اقتصادی استان یزد اشاره کرد و گفت: جریان زنده سرمایه‌گذاری و توسعه در سطح استان یزد نشان می‌دهد که با وجود مشکلات و سختی‌ها، تامین زیرساخت‌ها و توسعه بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان، در حال پیگیری و انجام است.

وی راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال به عنوان مجموعه‌ای متشکل از واحدهای فناور و نوآفرین مبتنی بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال را از اولویت‌های استان در این زمینه دانست و گفت: با گسترش امکانات تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، انتقال و بومی‌سازی فناوری و همچنین تولید محصولات و خدمات با فناوری بالا و سایر فعالیت‌های مورد نیاز در این پارک فراهم می شود.

استاندار به جایگاه بالای استان در بسیاری از شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور اشاره کرد و گفت: استان یزد به لحاظ شاخص دسترسی، در بخش مشترکان تلفن ثابت و در حوزه تلفن همراه جایگاه بالایی دارد و در سایر مشخصه‌ها مانند درصد خانوارهای دارای کامپیوتر نیز در جایگاه نخست کشور قرار دارد که این زیرساخت فرصتی برای توسعه مشاغل خانگی نیز می‌تواند باشد.

وی با تاکید بر این که یزد در حوزه زیرساخت‌های پهنای باند ثابت و سیار هم جایگاه بالایی در سطح ملی دارد، گفت: تامین اینترنت نسل پنجم در یزد می‌تواند نقطه قوتی برای سایر ظرفیت‌های استان به شمار رود چرا که تاکنون نیز در این زمینه استان‌های انگشت شماری اقدام کرده‌اند.

استاندار به اهمیت توسعه عادلانه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام نقاط استان خصوصاً روستاها تاکید کرد و گفت: درصد بسیار بالایی از روستاهای استان یزد از اینترنت برخوردار هستند که برای تامین و رفع ۱۰۰ درصدی این نیاز در سایر روستاهای استان خصوصاً روستاهای هدف گردشگری تا پایان اردیبهشت ماه امسال اقدام می‌کنیم.

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: البته پیگیری اختصاص شبکه پایلوت اینترنت نسل پنجم ۵G از مدت‌های قبل تاکنون در دست اقدام و پیگیری بوده و برای تامین نیازها و رفع حداقل‌های تامین این زیرساخت در استان نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا