یزدفردا "مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد : اصلاح الگوی مصرف همراه با اصلاح اخلاق حرفه ای راه حل مشکل اشتغال
شغل و اشتغال از موضوعاتی است که در زندگی روزانه مردم بسیار مهم تلقی شده و دولتها نیز شاهکار اجرایی خود را در حل مشکل اشتغال می دانند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، حجه الاسلام احمد عجمین ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، افزود : این نوع نگاه به منبع درآمد در زندگی باعث می شود که همه تلاشها برای اصل ایجاد اشتغال مصروف گردد و دیگر به جوانب موضوع اهمیتی داده نشود تا جایی که معروف است باید دنبال نازکی کار و کلفتی نان بود.
وی تصریح کرد : مصرف گرایی بی رویه و تکیه بی حساب بر منابع ملی برای جلب رضایت عمومی در اقتصاد جهانی الگوی اشتباهی را برای مصرف ایجاد نموده که شاخص آن را در اسراف و اتلاف سرمایه های شخصی و ملی می توان یافت.
عجمین اظهار داشت : در این شرایط است که اقتصاد بیمار، جامعه را بسوی ابتذال و بی بندباری سوق داده و اخلاق حرفه ای برمبنای دروغ و حیله شکل می گیرد.
وی ادامه داد : اصلاح الگوی مصرف باید با اصلاح اخلاق حرفه ای همزمان انجام شود زیرا هر حرفه برای سالم ماندن از شیوه های رایج فعلی نیاز به بازسازی اساسی دارد و این مساله بدون آسیب شناسی وضعیت موجود میسر نمی باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت : آموزش ، گام دوم در رسیدن به وضعیت مطلوب است که سنگینی این بار بر دوش رسانه ملی که به تعبیر امام راحل رضوان الله علیه ، دانشگاه عمومی است ، بیش از گذشته احساس می شود.
وی در پایان اظهار داشت : باید همه برای حل مشکل اشتغال فکری اساسی کنیم و بنظر می رسد راه چاره آن اصلاح الگوی مصرف همراه با اصلاح اخلاق حرفه ای می باشد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا