رییس اتحادیه میوه وتره بار یزد گفت: در ایام رمضان گرانی میوه در دارالعباده نداریم و تمامی اقلام میوه در این ماه تامین شده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از فارس، حسین مشرف با بیان این‌که میوه به وفور در میادین موجود است و مردم نگرانی بابت گرانی آن در ماه مبارک رمضان نداشته باشند، اظهار کرد: سعی کردیم با شناسایی نیاز بازار در ماه رمضان و همچنین رایزنی‌های مختلف اقلام مورد نیاز برای ماه مبارک را تأمین کنیم.

وی افزود: با توجه به این که خرما از جمله خوراکی‌های پرمصرف مردم در سفره‌های سحر و افطار ماه رمضان است، افزود: برای تامین این مهم هم دو نوع خرما از استان های دیگر وارد شده که متناسب با کیفیت قیمت متفاوتی دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد در ادامه قیمت خرمای مضافتی را به ازای هر کیلوگرم ۲۲ تا ۲۵هزار تومان وقیمت خرمای خشتی را ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان عنوان کردو گفت: مردم نگران کمبود مواد غذایی مورد نیاز خود نباشند.

مشرف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که قیمت خیار سبز در بازار یزد رو به کاهش است، تصریح کرد: قیمت هر کیلو از این نوع صیفی در بازار یزد بین پنج تا هفت هزار تومان  تعیین شده است.

وی قیمت هرکیلو گوجه فرنگی را دو تا پنج هزار تومان دانست و بیان کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم پیاز نیز بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار یزد عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد در رابطه با قیمت دیگر اقلام موجود در میادین خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو سیب را از شش تا ۱۴هزار تومان و هر کیلو  پرتقال را ۱۰هزار تومان عنوان کرد.

 مشرف در پایان با بیان این‌که قیمت ها مربوط به میادین بوده و هرگونه میوه و صیفی در فروشگاه به ۲۰ تا ۳۰ سود به نفع فروشنده عرضه می شود، گفت: قیمت سیب زمینی در بازار یزد کاهش یافته و هر کیلوگرم  از ۲ تا ۲۵۰۰ بر حسب کیفیت در میادین موجود است. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا