رئیس اتحادیه قنادان یزد با بیان این که امسال هیچگونه افزایش قیمتی در بحث زولبیا و بامیه نداریم، گفت: بر اساس مصوبه اتحادیه هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در ماه رمضان امسال با قیمت 39 هزار و پانصدتومان در بازار یزد عرضه می‌شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از فارس، علیرضا آسایش اظهار کرد: خوشبختانه با تخصیص سهمیه آرد و شکر دولتی مشکلی در تامین زولبیا و بامیه ویژه ماه مبارک رمضان در قنادی‌های یزد نداریم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مبنی بر تعیین قیمت زولبیا و بامیه در یزد، مقرر شد هر کیلو محصول درجه یک  ۳۹ هزار و ۵۰۰ و درجه دو ۳۰ هزار تومان بفروش برسد.

آسایش پیش از با بیان این‌که متاسفانه در این مدت تمام اقلام مواد اولیه شیرینی از ۴۰تا۳۰۰درصد افزایش قیمت داشته  و این افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده حدود۵۰درصد شیرینی فروشان یزدی ورشکست و حدود۹۰ درصد از واحدهای دایر نیز تعدیل نیرو کنند، گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بحث زولبیا و بایمه ماه رمضان امسال نداریم.

رئیس اتحادیه قنادان یزد در پایان تصریح کرد: نه تنها در رمضان امسال افزایش قیمت زولبیا نداریم بلکه، سهمیه‌های دولتی آرد و شکر ویژه ماه خدا  تاثیر بسزایی در کاهش قیمت داشته است و امیدواریم اعمال اینگونه سهمیه ها، پس از ماه رمضان نیز ادامه داشته باشد تا شاهد رونق خرید و فروش دوباره شرینی استان باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا