فرماندارمیبد در جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با دستورکارمهاجرین و غیربومی‌ها برگزار شد؛ بر تقویت بنیه‌های اعتقادی و ایجاد فضاهای تفریحی سالم تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فلاح بابیان اینکه شهرستان میبد به‌تبع صنعتی بودن و ظرفیت‌های علمی و آموزشی و گردشگری امروز موردتوجه است افزود: حضور اتباع و مهاجرین غیربومی در کنار همه مزیت‌ها، آسیب‌هایی را هم به دنبال دارد که باید با ساماندهی آن‌ها تا حد ممکن این آسیب‌ها مدیریت و کاهش یابد.

فرماندارمیبد احیاء طرح ساماندهی مهاجرین و رصد دفتر سلامت کار را در مدیریت مهاجرین و غیربومی‌ها مهم خواند و گفت: برای اجرای طرح ساماندهی مهاجرین و غیربومی‌ها و برنامه‌ریزی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی، کارگروه سلامت فرهنگ اجتماعی در شهرستان میبد تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به حضور فرهنگ‌های مختلف در سطح شهرستان میبد تصریح کرد: مهاجرینی که برای کار به میبد مراجعه می‌کنند و سکونت می‌یابند بعضاً به فرهنگ و ارزش‌های غنی این شهر ضربه می‌زنند و باید چنان برنامه‌ریزی کرد که فرهنگ موجود فرهنگ غالب بر فرهنگ‌های بیرونی باشد.

فرماندارمیبد با تأکید بر دوری از خودسانسوری گفت: شهرداری باید برای رشد فرهنگی برنامه‌های تعلیم و تزکیه و آموزش را دنبال کند.

سال گذشته 6 هزار و 500 نفر غیربومی دردفترسلامت کار شهرستان میبد ثبت‌نام کرده‌اند اما طبق شواهد به‌دست‌آمده این آمار در شهرستان بالای ده هزار نفر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا