سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا با اشاره به چهارمین حضور در مسابقات پاراآسیایی جوانان گفت: دو ورزشکار یزدی در اردوی آمادگی این مسابقات حضور دارند.

به گزارش یزدفردا، بهمن دوستی والا اظهار داشت: از ۱۵ دیماه ۹۹ اردوی تیم ملی گلبال برای آمادگی حضور در مسابقات به صورت مجازی آغاز شده و با گذشت بیش از دو ماه و نیم به صورت حضوری اردوی خود را دنبال می کنیم.

وی افزود: دوره حضوری اردوی تیم ملی از ۱۴ تا ۲۱ فروردین ماه در یزد در حال برگزاری است و در این اردو ارزیابی اولیه و زیرساختی خود مانند حجم و هوازی را دنبال می کنیم و انتخاب اولیه خود را انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در هشت اردوی بعدی کارهای اساسی خود را انجام داده تا بتوانیم دوباره قهرمان آسیا شویم.

دوستی والا بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ ورزشکار انتخاب شده اند و در اردوهای مختلف، این تعداد به ۶ نفر برای اعزام می رسند.

وی با اشاره به آمادگی اعضای تیم ملی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی نمی توانیم اعلام کنیم که اکنون تیم از نظر فنی در چه شرایطی است اما در ۱۰ فاکتور آمادگی جسمانی، خوب کار شده و تناژ وزنه زده و هوازی کار کرده ایم و در شروع وضعیت ایده آلی داریم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا بیان کرد: امیدواریم بتوانیم قهرمانی را دوباره پس از سال ۲۰۱۳ تکرار کنیم.

دوستی والا با اشاره به انتخاب یزد برای نخستین اردوی حضوری تیم ملی گفت: استان یزد با توجه به آرامشی که در آن وجود دارد، برای این اردو انتخاب شد و در این مدت نیز از لحاظ وضعیت کرونا مشکلی نداشت و با توجه به کم بودن ارتفاع از سطح دریا سعی کردیم این استان را انتخاب کنیم.

وی گفت: در اردوهای بعدی از سطح دریا بالا می رویم تا فشار بیشتری برای تمرینات داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا همچنین با اشاره به حضور ورزشکاران یزدی در اردوی تیم ملی گفت: از تعداد ورزشکار حاضر، دو ورزشکار یزدی و در حال تمرین هستند که امیدواریم با آمادگی جسمانی بالای آنها در این اردو حضور داشته باشند.

دوستی والا بیان کرد: ما با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی کرده ایم ولی ورودیه ما با تست کرونا بوده و سعی داریم با مراقبت های مختلف و فعالیت های پزشکی، ایمنی و تغذیه ای تمرینات خود را دنبال کنیم.

وی با اشاره به موانع موجود در خصوص کرونا گفت: نخستین مانع وجود کرونا است زیرا بسیاری از تدارکات ما را تحت شعاع خود قرار داده است و در این راستا نیز با توجه به بحث ارز نمی توانیم اردوهای خارجی را برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا گفت: کرونا کل ورزش دنیا را زمین گیر کرده است که امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا