مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان جذب حامی برای ایتام و محسنین با شعار «هیچ یتیمی بدون حامی در سال ۱۴۰۰ نداشته باشیم» است.

به گزارش یزدفردا، محمد شجاعان در آستانه ماه مبارک رمضان با تأکید بر تلاش این نهاد برای انجام رسالت خود در تحقق شعار سال گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نیکوکاری و نوع‌دوستی است و مسلمانان در این هنگامه می‌توانند در پرتو آموزه‌ها و مفاهیم والای الهی به انفاق و بخشش بپردازند تا از آثار روحی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: کمیته امداد استان یزد با توجه به تجربه سال دوم شرایط خاص حاکم در جامعه به دلیل ویروس کرونا و ضرورت رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا، امسال نیز با استفاده از تجارب کسب شده در سال گذشته، با بهره‌گیری از ظرفیت خیران و نیکوکاران استان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مؤثر و ارزنده به نیازمندان به کار می‌گیرد.

 مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه‌هایی همچون تأمین معیشت در قالب بسته‌های معیشتی، جمع‌آوری کمک برای اطعام و افطاری، جذب حامی برای ایتام و محسنین (با شعار هیچ یتیمی بدون حامی در سال ۱۴۰۰ نداشته باشیم) و دریافت زکات فطره و کفاره مدنظر است.

 شجاعان ادامه داد: این طرح با هدف نهایی کردن طرح پویش ایران مهربان و تحقق هدف‌گذاری تعیین‌شده برای حمایت از ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان با قدرت بیشتری انجام می‌شود.

 وی با اشاره به ایجاد «قرارگاه اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان خاطر نشان ساخت: با عنایت به رزمایش سال گذشته، امسال نیز رزمایش گسترده ایران همدل باقوت تمام در این نهاد در قالب اطعام مهدوی با ایجاد «قرارگاه اطعام مهدوی» به صورت مستمر در طول ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.

 شجاعان گفت: این نهاد مصمم است در صورت امکان با توجه به شرایط موجود، هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای حضور مؤثر در منازل مددجویان به‌اتفاق مسئولان عالی‌رتبه استان و شهرستان در قالب طرح مفتاح الجنه را اجرا کند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا