سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۸ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

به گزارش یزدفردا به نقل از مهر، دکتر ابراهیم سلمانی با اشاره به شناسایی ۱۲۸ مبتلای جدید گفت: از این تعداد، ۲۱ نفر در بیمارستان های استان بستری و ۱۰۷ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند.

وی  ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۶ سرخوشه جدید مبتلا به ویروس جهش یافته در استان شناسایی شد و تاکنون۵۳  سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

دکتر سلمانی با اشاره به شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس جهش یافته، افزود: دو سرخوشه در شهرستان خاتم، دو سرخوشه در شهرستان میبد، یک سرخوشه در شهرستان اشکذر و یک سرخوشه در شهرستان یزد شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.

دکتر سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۶۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

وی خاطر نشان ساخت:  در حال حاضر ۲۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به رنگ بندی های کرونایی گفت: شهرستان های  خاتم، تفت و مهریز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دکتر سلمانی  تصریح کرد: تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در سال جاری رسیده است و   این موضوع زنگ خطر موج جدید کرونا در استان را به صدا دراورده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا