یزد فردا :"صادق واعظ زاده" در مراسم اختتاميه دوازدهمين دوره جشنواره ملي دانش آموزان مبتکر، مخترع و بسيجي که روز شنبه برگزار شد، افزود: دولت لايحه حمايت از موسسات دانش بنيان را براي تامين منابع مالي اختراعات از طريق حساب ذخيره ارزي تقديم مجلس کرده است.
وي با اشاره به اينکه بايد از نوآوري نخبه هايي که مورد تاييد قرارمي گيرد، حمايت کرد اظهار داشت: در لايحه تقديم شده دولت به مجلس براي تسهيل در دسترسي نوآوران به امکانات و حل مشکلات موجود به صورت کامل انقلابي عمل شده و درخواست ما از نمايندگان محترم اين است که با ديدي متفاوت به اين لايحه نگاه کرده و هر چه سريعتر آن را به تصويب برسانند.
معاون علمي و فناوري رييس جمهور در تشريح اين لايحه خاطرنشان کرد: در اين لايحه پيش بيني شده است مراجعي که بايد به مخترعان مجوز بدهند به يک مرجع تبديل شده و همچنين منابع مالي مناسبي براي اختراعات از صندوق ذخيره ارزي تامين شود.
واعظ زاده با اشاره به سال اصلاح الگوي مصرف اظهار داشت: اصلاح الگوي مصرف به معني نفي روش هاي غلط و جايگزين کردن روش ها و دستاوردهاي صحيح و جديد است که در بطن خود نوآوري را نيز نهفته دارد.
وي تصريح کرد: اين درست است که سال گذشته به نام نوآوري و شکوفايي ناميده شده بود، اما انتظار اين است که امسال و سال آينده شاهد شکوفا و نمايان شدن اين نوآوري ها به صورت گسترده تري باشيم.
واعظ زاده افزود: سال گذشته بسترهاي مناسبي براي نوآوري فراهم شد که مهمترين آنها نامگذاري سال نوآوري و شکوفايي توسط مقام معظم رهبري بود و باعث شد اقدامات علمي زيادي در اين سال شکل گيرد و همانطور که انتظار مي رود، امسال و سال آينده به بهره برداري برسد.
وي در پايان نقش اساسي دانش آموزان در رسيدن به قله هاي رفيع علمي و فناوري را يادآور شد و تاکيد کرد: نخبگاني که امروز اختراعات مهم را ثبت مي کنند، بايد در آينده مديراني لايق باشند تا بتوان با دست توانمند اين افراد کارهاي بزرگتري را مديريت کرد.

یزد فردا110

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا