سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: روند بستری بیماران مشکوک به کرونا در یزد نسبت به روز نخست فروردین افزایشی است و یزد در آستانه ورود به پیک چهارم کرونا قرار دارد.

به گزارش یزدفردا، وضعیت مسافرت‌های نوروزی و دیدو بازدیدهای عید و در کنار آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شد که نگرانی‌ها از شیوع کرونا و رسیدن به پیک چهارم آن افزایش پیدا کند.

وضعیت استان یزد هم به مانند دیگر استان‌های کشور روند رو به رشدی به خود گرفته و گرچه برخی روزها کمی از تعداد بستری‌ها کاسته می‌شود ولی اکثر روزها یزد با روند روبه رشد بیماری همراه بوده است.

این وضعیت در آستانه روزهای پایانی عید نوروز و به ویژه روز طبیعت نگرانی‌ها را دوچندان کرده و در صورتی که این روزها پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود قطعا پیک چهارم کرونا با حجم ابتلای بالا و فوتی‌های زیاد دور از وقوع نیست.
 
ابراهیم سلمانی در این رابطه با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم به خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت:  امروز بستری‌های مشکوک به کرونا در استان یزد با افزایش 28 نفری نسبت به روز گذشته، به 217 نفر رسیده است.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در حال حاضر از این تعداد، 50 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: بستری‌های مشکوک به کرونا و شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر صعودی است و یزد در آستانه ورود به پیک چهارم کرونا قرار دارد.

سلمانی تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا،  برپایی هر گونه دور همی و تجمع در روز طبیعت در تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و فضای سبزهای سراسر استان اکیدا ممنوع است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: با توجه به شناسایی موارد مثبت کرونای انگلیسی در استان و سرعت انتقال بالای ویروس جهش یافته، همشهریان  بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماعات و برگزاری دورهمی‌ها به خصوص در روزهای 12 و 13 فروردین جدا خودداری کنند.

با توجه به ممنوعیت اعمال شده برای حضور در تفرجگاه‌ها، قطعا در صورتی که مردم رعایت بیشتری نسبت به وضعیت کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند، می‌توان انتظار داشت که از حجم بیماری کاسته شود اما اگر رعایت‌ها به مانند الان کم باشد، این وضعیت شدت و وخامت بسیار بالایی پیدا می‌کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا