رکورد شناسایی مبتلایان روزانه به کووید ۱۹ در یزد برای چندمین بار در روز‌های اخیر شکسته شد.

به گزارش یزدفردا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۷۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند و برای چندمین بار رکورد مبتلایان در فروردین ۱۴۰۰ شکسته شد.

سلمانی با اشاره به شناسایی ۱۷۶ مبتلای جدید گفت: از این تعداد ، ۱۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۵۷ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۵ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان‌های یزد ، اردکان ، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.

دکتر سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، فوت بیمار مبتلا به کرونا در استان به ثبت نرسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند.

وی گفت: در حال حاضر ، ۱۶۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کرونای انگلیسی روز به روز در یزد جهش می‌گیرد و آرام و بی صدا در گوشه و کنار یزد رو به افزایش است و مسافرانی که آن را سوغات می‌دهند و به دیارشان می‌برند.

وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات اخر هفته تاکید کرد: کاهش رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی ،  دورهمی ، برپایی مراسم‌های عروسی و ترحیم و دید و بازدید‌های نوروزی سبب شده تا هشت شهر یزد درگیر بیماری جهش یافته انگلیسی باشد و با این وضعیت ، همچنان رخ یزد زرد و آبی است.

سلمانی گفت: همانطور که شاهد هستید تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روز‌های اخیر به بالاترین میزان خود در سال جاری رسیده است که این موضوع می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای مردم و سیاست‌گذاران ما قلمداد شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا