سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۳۶ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند که یک مورد آن در شبانه روز گذشته مربوط به اردکان است .

به گزارش یزدفردا، ابراهیم سلمانی افزود: کرونای جهش یافته در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم به ثبت رسیده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به ویروس فوت کردند.

وی به اهمیت رعایت نکات بهداشتی و استفاده ار ماسک در رفت و آمدها اشاره کرد و ادامه داد: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

این مسوول با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهرستان خاتم یادآور شد: با توجه به میزان سرایت‌پذیری زیاد ویروس جدید، مردم باید از دید و بازدید در ایام تعطیلات عید نوروز به جد پرهیز کنند.

سلمانی بیان کرد: برگزاری هرگونه دورهمی و انجام سفرهای غیر ضروری سبب چرخش ویروس کرونا و افزایش میزان ابتلا در بین مردم خواهد شد و باید همه تابع مقررات باشند .

وی گفت: در حال حاضر ۱۶۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا