رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اینکه کرونا در یزد روند افزایشی به خود گرفته است گفت: عدم رعایت پروتکل‌ها فروردین و اردیبهشت سختی را به یزد تحمیل می‌کند.

یزدفردا: محمدرضا میرجلیلی در نشست خبری در طول یک سال گذشته و در زمان درگیری کشور با ویروس کرونا رسانه‌ها کمک بسیار شایانی در اطلاع‌رسانی عمومی به مردم داشتند و خوشبختانه مطالبی که غیر از واقع بودند بسیار کم بود.

وی تصریح کرد: ما جزو استان‌هایی هستیم که تاکنون توانستیم کرونا را نسبتا مدیریت کنیم و اگر در ایام نوروز، پروتکل‌ها را رعایت نکنیم و سفرها به صورت آزاد انجام شود و دید و بازدیدها و مراسمات را انجام دهیم، مطمئنا فروردین و اردیبهشت پیک بیماری خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد بیان کرد: از مردم درخواست داریم که سفر تا جایی که امکان‌پذیر است نداشته باشند و ضمن کم کردن دید و بازدیدها، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

میرجلیلی با بیان اینکه یزد در سه چهار روز گذشته وارد فضای افزایشی در حوزه کرونا شده عنوان کرد: به احتمال زیاد این روند برای ما مشکل‌ساز خواهد بود و درخواست داریم که رسانه‌ها آگاه‌سازی و هشدار جدی در این حوزه به مردم ارائه کنند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان یزد را بین 40 تا 50 درصد دانست و افزود: این موضوع هشدار بسیار جدی برای ما به حساب می‌آید و قطعا تداوم آن می‌تواند برای ما مشکلات بسیاری به وجود آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد افزود: به دلیل تحریم‌های موجود واکسیناسیون در ایران با تاخیر شروع شد و حتی کشورهایی که تحریم نیستند هم هنوز نتوانستند واکسیناسیون را به صورت کامل انجام دهند.

میرجلیلی تصریح کرد: با این وجود خوشبختانه کار واکسیناسیون انجام شده و علاوه بر واکسن روسی، واکسن‌های چینی و هندی هم به کشور وارد شده و خوشبختانه علاوه بر کادر درمان، جانبازان جنگ تحمیلی و سالمندانی که در آسایشگاه‌ها هستند هم واکسیناسیون می‌شوند.

وی ادامه داد: به شرط آن که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم قطعا تا خردادماه خیال راحتی خواهیم داشت ولی در صورتی که رعایت نکنیم قطعا با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شویم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا