-ناپختگی های این رسانه ها در آن دوران به نفع خاتمی شد اما در این دوره ناپختگی ها کمتر شده و این رسانه ها اثرگذاری خود را دارند و فنی تر و پیچیده تر عمل می کنند                              -موسوی از این پرهیز دارد که در اسارت باندهایی قرار گیرد که مدعی حمایت از اوست  و معتقد است این عده اندیشه های خود را نباید به نام وی مطرح کنند                                            -اصلاح طلبي ميرحسين موسوي هيچ کم از اصلاح طلبي ندارد و بر بنيان هاي ارزشي ما عجين است
-موسوی از این پرهیز دارد که در اسارت باندهایی قرار گیرد که مدعی حمایت از اوست
-هر کس می تواند اندیشه های خود را مطرح کند اما نه به نام دیگران
 رسانه های رسمی کشور کاملا در اختیار رقیب موسوی است

یزدفردا: علي محمد حاضري عضو هيئت علمي و مدیر گروه جامعه شناسي دانشگاه تربيت مدرس و عضو هیأت مدیره انجمن جامعه‏شناسی ایران اعصر پنجشنبه سوم اردیبهشت در نشستی که به یاد شهید محمد منتظر قائم برگزار شده بود در جمع حاميان ميرحسين موسوي در يزد حضور يافت و به ايراد سخن پرداخت.

به گزارش یزدفردا به نقل از بهار نو" وي با برشمردن شايستگي هاي علمي و تخصصي ميرحسين موسوي ، در مورد نسبت موسوي و خاتمي با اصلاح طلبي و اصولگرايي و همجنين تفکر موسوي در مورد تحزب و گروههاي سياسي توضيحاتي ارئه کرد.

حاضري با اشاره به حضور ميرحسين موسوي در دانشگاه تربيت مدرس به عنوان عضو هيئت علمي و گروه علوم سياسي و نيز حضور در حلقه ي مشاوره هاي گروه هاي مختلف و مجمع تشخيص مصلحت نظام و مشاوره به مقام رهبري ، بر به روز بودن و آگاهي وي از مسايل کشور تاکيد کرد.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس با ارائه ي تعاريف راديکال انقلابي، بنيادگرايي، اصولگرايي و اصلاح طلبي اظهار داشت: کساني که به دنبال اصلاحات هستند، ساختار کلان موجود را مطلوب مي شناسند و معتقدند بنياد نظم موجود خدشه دار نيست اما کاستي هايي وجود دارد که بايد آن ها را رفع کرد.

وي افزود: در ذات اصلاح طلبي، وفاداري به اصول و ساختارهاي سياسي نهفته است و خاتمي به اين معنا اعتقاد دارد که ساختار حاکميت در جامعه ي ايران بدون دين و ديانت راه به جايي نمي برد و دموکراسي سکولار در ايران موفق نبوده و نمي شود.

حاضري خاطرنشان ساخت: ما در بنيان نظامي که براي کشور تعريف کرديم سعي کرديم تجربه هاي مدرنيته را با ارزش هاي فرهنگي و معنوي مان سازگار کنيم و در اين سازگاري است که امام راحل و ميرحسين موسوي چهره هاي کاملا مردمي و منتخب مردم مي شوند.

وي با طرح اين نکته که ميرحسين موسوي معتقد است در سالهاي گذشته برخي به تعريف دقيق اصلاح طلبي کم توجهي کردند و موجب شد تا مخالفان تبليغ کنند که اصلاح طلبي در برابر دين قرار دارد اظهار داشت: اصلاح طلبي مورد نظر ميرحسين موسوي با تجربه يکصدساله ي اخير مدرنيته را با بنيان هاي ديني و ارزشي ما پيوند داده است ، اما کساني در جامعه ي ما از تلفيق زيباي اسلام و دموکراسي يا خدا و مردم برداشت غلطي ارائه کردند و يکي از اين ها را حذف کردند و اصلاحات آمده تا بخش هاي حذف شده (خدا يا مردم) از سوي متحجرين يا سکولاريسم را اضافه کند.

حاضري تاکيد کرد: اصلاح طلبي ميرحسين موسوي هيچ کم از اصلاح طلبي ندارد و بر بنيان هاي ارزشي ما عجين است.

عضو هیأت مدیره انجمن جامعه‏شناسی ایران در بخش ديگري از سخنانش به نسبت ميرحسين موسوي با تحزب اشاره کرد و با موفقيت آميز بودن نشست اخير موسوي با طيف متنوعي از احزاب بيان داشت: در دنياي مدرن امروزی، سیاست ورزی بدون حزب و تحزب کاری دشوار است و جریان هایی که مدعی هستند از موضع غیرحزبی فعایت می کنند، از امکانات و منابع و تشکیلاتی که ممکن است به طور قانونی و شرعی جایز نباشد استفاده می کنند ولی این کارشان با دغل کاری و پنهان کاری است.

وی گفت: موسوی یکی از مشکلات کشور را نداشتن تشکیلات حزبی سراسری می داند و معتقد است باید از اندیشه های هر جریان و تشکیلاتی که برای پیشرفت کشور می اندیشد، چه به عنوان حامی و چه به عنوان منتقد ، استفاده شود. موسوی از این پرهیز دارد که در اسارت باندهایی قرار گیرد که مدعی حمایت از اوست و معتقد است این عده اندیشه های خود را نباید به نام وی مطرح کنند.هر کس می تواند اندیشه های خود را مطرح کند اما نه به نام دیگران.

حاضری اظهار داشت: احزاب ما اگر می خواهند در جامعه موفق باشند باید بر چهارچوب ساختاری قانون موجود تاکید کنند نه این که اقدامی کنند که به آنان اتهام براندازی زده شود. جامعه ما در شرایطی قرار گرفته که با آمدن موسوی فرصتی برای طرح ارزش های انقلابی و تداوم اصلاح طلبی و اندیشه های خاتمی ایجاد می شود.

وی با ابراز امیدواری برای به سرانجام مطلوب رسیدن تلاش همه جانبه حامیان میرحسین موسوی اذعان داشت: واقعیت این است که منطق مباحث استدلالی این است که فقط برای بخش نخبگی جامعه اثرگذار است ولی فاصله بین این بخش و توده ی مردم زیاد است و هیچ چیز به جز رسانه نمی تواند این فاصله را پر کند و ما در این خصوص مشکل داریم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با یادآوری نقش رسانه های رسمی فاقد صلاحیت های فنی در پیشبرد برنامه های خود در انتخابات دوم خرداد 76 ، خاطرنشان کرد: ناپختگی های این رسانه ها در آن دوران به نفع خاتمی شد اما در این دوره ناپختگی ها کمتر شده و این رسانه ها اثرگذاری خود را دارند و فنی تر و پیچیده تر عمل می کنند و رسانه های رسمی کشور کاملا در اختیار رقیب موسوی است. بخش عمده رسانه های غیر رسمی نیز در اختیار ما نیست و از پر رنگ کردن جریان فکری میرحسین موسوی پرهیز دارند.

وی با تشریح کاستی های رسانه ای جریان فکری میرحسین موسوی گفت: همه ی این بار خلأ به روابط شخصی و چهره به چهره برمی گردد و امیدواریم این موج نخبگی در کشور بتواند ارتباط خود را با توده ها برقرار کند.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست که به یاد شهید محمد منتظر قائم برگزار شده بود دکتر عباس پاک نژاد رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در یزد طی سخنانی با شهادت بر سلامت مالی و اخلاقی و مدیریتی و توانایی های علمی و تخصصی میرحسین موسوی تاکید کرد: ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در یزد همه ی شعارهای ایشان را در زمینه ی بالندگی در تولید، شکوفایی در اشتغال، پیشرفت و توسعه را قبول دارد، اما صداقت را بر همه ی اینها ترجیح می دهد و ما صداقت را فدای انتخابات نمی کنیم بلکه انتخابات را فدای صداقت می کنیم.

وی اظهار داشت: این ستاد به هیچ گروهی وابسته نیست، به همه ی گروه ها احترام می گذارد و به هیچ گروهی اهانت نمی کند.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مملکت به دگرگونی نیاز شدید دارد ابراز امیدواری کرد چنانچه میرحسین موسوی انتخاب شد انشاءالله بتواند علی وار عمل کند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام مهدی منتظرقائم یاد برادر شهیدش ارج نهاد و گفت: به این فکر بودم که چگونه «محمد» را کوتاه معرفی کنم و باید بگویم «محمد» همیشه در همه ی کارها و زندگی اش به شدت دنبال این بود که در آن کار، نام خودش نباشد، اما تقدیر الهی اینگونه بود که پس از شهادتش اینگونه نشد. البته مراتب اخروی افراد به دست کرام الکاتبین است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا