معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از بازگشت وضعیت آماری بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد به شرایط خیز سوم این بیماری در آذرماه سال جاری خبر داد.

یزدفردا: محمود نوری شادکام با اشاره به بستری ۱۸۵ بیمار مشکوک به کرونا در دوم آذرماه در بیمارستان‌های استان اظهار داشت: بعد از گذشت سه ماه، مجدداً امروز بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۱۸۴ تن رسیده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در ۱۶ آذرماه تعداد بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به کمترین میزان یعنی ۱۳۵ بیمار رسیده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: در حال حاضر از این تعداد ۳۵ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

نوری شادکام اظهار داشت: با توجه به شناسایی موارد مثبت کرونای انگلیسی در استان و سرعت انتقال بالای ویروس جهش یافته و همزمانی آن با روزهای پایانی سال، همشهریان بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و برای کارهای غیرضروری از حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: هر چند وضعیت استان یزد زرد اعلام شده و سفر به این استان بلامانع است؛ از هموطنان خواست برای حفظ سلامتی خود، عزیزانشان و جلوگیری از خیز خطرناک کرونا حتی الامکان در ایام عید از رفت و آمدها خودداری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا