رییس بیمارستان امام جعفرصادق(ع) میبد با اشاره به شیوع کرونا از اسفند پارسال تا اسفند ۹۹ در این شهرستان، تعداد مراجعه افراد مشکوک این ویروس به کلینیک را ۲۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد پنج هزار نفر در این واحد درمانی و بهداشتی بستری شدند.

یزدفردا: محمد هادی فرح‌زادی با اشاره به اینکه این واحد درمانی بعد از بیمارستان شهید صدوقی یزد ، در میان ۱۰ شهرستان بیشترین مراجعه افراد کرونایی را داشت ، افزود: ۲ هزار نفر در بخش ویژه کرونا بیمارستان در این مدت بستری شدند و ۲۰۸ نفر هم به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹  فوت کردند و با این حال با توجه به خدمات ارایه شده به بیماران کمترین آمار مرگ و میر مربوط به این شهرستان است.

به گفته وی بیمارستان میبد یک واحد درمانی ،آموزشی است که در کنار ارایه خدمات درمانی نسبت به آموزش به بیماران و همراهان آنها و کارکنان توجه دارد  و حتی امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا ، آمار کلاس های آموزشی برگزار شده کمتر از سال های گذشته نیست.

وی ادامه داد: بیمارستان میبد ۲۱۵ تخت مصوب و ۱۶۲ تخت فعال دارد و با راه‌اندازی بخش توسعه اورژانس و کادر یک بیمارستان، تعداد تخت های مصوب به ۳۴۰ مورد و تخت های فعال به ۲۸۳  مورد و  با اضافه شدن تخت‌های آنکولوژی به ۳۰۰ تخت فعال می‌رسد.

فرح‌زادی در ادامه تعداد مراجعان اورژانس در ۱۱ ماه گذشته را ۷۰ هزار بار و متوسط مراجعه روزانه به این بخش را ۲۱۲ نفر به صورت درمان سرپایی و یا بستری و به دنبال آن ارجاع برای بستری عنوان کرد.

وی همچنین تعداد مراجعان به آزمایشگاه را ۱۱۱ هزار بار و تعداد بیماران بستری را هم ۱۰ هزار بار ذکر کرد.

رییس بیمارستان میبد در ادامه به برگزاری چندین رزمایش برای بررسی وضعیت سرعت عمل کارکنان در خدمات دهی به بیماران و کیفیت خدمات ارایه شده و یافتن نقطه ضعف‌ها خبر داد.

وی یادآور شد: در این مدت به ۱۷ هزار بار  خدمات مددکاری ارایه شد و ۸۶۰ میلیون تومان هم از محل موسسه خیریه بیمارستان و دریافت کمک از صاحبان صنایع و افراد خیر صرف کمک هزینه درمان آنها شد.

وی ادامه پایش و بررسی روند درمان بعضی بیماران یادشده به عنوان مثال کودک بیمار نادیده گرفته شده از سوی خانواده با حضور در منزل و ارایه آموزش به آنها با کمک اداره کل بهزیستی یزد خبر داد.

فرح‌زادی با اشاره به مشارکت خیران در تامین تجهیزات و ساخت و ساز، مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی، تجهیزات اهدایی و امور عمرانی امسال را ، ۳۰ میلیارد تومان برآورد و کمک دولت را هم ۶۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

رییس بیمارستان میبد در ادامه گفت: نرم افزار مدیریت پرستاری تحت وب برای کنترل و نظارت بر عملکرد پرستاران، پزشکان و آگاهی از وضعیت بیماران در این واحد درمانی طراحی شد و در آینده  نزدیک به صورت برخط (آنلاین) نصب و و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ایده پیاده سازی این نرم‌افزار از سوی مهدی اکبری مدیر پرستاری بیمارستان پیشنهاد و پیاده سازی شد و می‌تواند با بهره‌برداری از آن نقش بسیار موثری در ارزشیابی عملکرد کارکنان در خدمات دهی به بیماران داشته‌ باشد.  

همچنین مدیر پرستاری بیمارستان میبد با اشاره به برنامه‌نویسی نرم افزار یادشده گفت: این برنامه از سال ۹۶ با هدف نظارت ۲۴ ساعته در ارایه خدمات درمانی به بیماران بستری شروع و با تکمیل در هفته آینده بهره برداری می‌شود.

اکبری افزود: اجرای نرم افزار همزمان با برنامه نویسی از اردیبهشت سال ۹۸ شروع شد و تا به حال بازدهی  خوبی داشت .

وی تصریح کرد: هر مشکلی در روند درمان بیمار نشان داده شود و همراه فرد حتی در منزل از وضعیت او اطلاع پیدا می کند و فرد هم از مراقبت‌های خود مطلع می شود و به گونه ای از طریق این نرم افزار در ارتباط با بیماری خود آموزش نیز می‌بیند.

وی افزود: آمار بیماران و کارکنان در نرم افزار ثبت و به دنبال آن ارایه خدمات درمانی به خصوص در مواقع بحرانی و فرخوانی کارکنان آسان است.

وی در ادامه به کسب عنوان نخست این نرم افزار در یکی از جشنواره های دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد.

همچنین مسوول کلینیک تخصصی بیمارستان میبد به حضور مرتب پزشکان متخصص و فوق تخصص داخلی ، زنان و اطفال در کلینیک اشاره کرد که به صورت تلفنی ، اینترنتی و حضوری به بیماران نوبت دهی می‌شود.

رضیه خادم الحسینی از کمبود پرشکان متخصص و فوق تخصص به خصوص غدد در این کلینیک خبر داد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا