امروز روستائیان بخش مرکزی میبد مشکلاتشان را با فرماندار و بخشدار مرکزی درمیان گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، این روستائیان که ظرفیت‌های خوبی در کشاورزی و دامداری و گردشگری دارند در عمده مطالبات با مشکل مواجه‌اند.

تعریف پهنه کشاورزی و دامداری، ایجاد کارگاه‌های اشتغال در محدوده طرح هادی، گازرسانی و برق‌رسانی به شهرک‌های مسکونی، توجه به مرمت بافت‌های تاریخی، واگذاری چاه، تکمیل مدرسه برکت، جلوگیری از تردد ماشین‌های سنگین از روستا، تأمین خوراک دام بخشی از مطالبات مردم این روستاها بود.

محمدجواد احمدی بخشدار مرکزی میبد گفت: دربازدیدی که به همراه فرماندار از مناطق مختلف داشتیم مشکلات بررسی شد.

احمدی افزود: سپس در نشستی رؤسای ادارات آب، برق، گاز، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی یک‌به‌یک مشکلات مطرح شد و بر رفع این مشکلات قول مساعد داده شد.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات تأمین آب فضای سبز و برق و آب‌رسانی به شهرک‌های مسکونی بود افزود: قرار شد رؤسای ادارات در تائید تأکید فرماندار مشکلات را برطرف کنند.

بخشدار مرکزی میبد افزود: بخشی از مشکلات هم در حوزه راه بود که اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار شد مشکل راه مزرعه کلانتر و حجت‌آباد را حل کنند.

احمدی افزود: جهاد کشاورزی هم مقرر شد نسبت به ظرفیت‌های موجود، پهنه‌های دامی و کشاورزی را در این بخش بررسی و تعریف کند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات روستائیان مرکزی هم تعیین تکلیف تغییر کاربری زمین‌ها بود که مقرر شد با حضور بنیاد مسکن بخشی از زمین‌ها در حجت‌آباد تبدیل به کارگاه و در اختیار اهالی جهت کارگاه‌های اشتغال‌زایی قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا