سرویس پارلمانی یزدفردا "لاریجانی تاكید كرد: اصل هدفمند كردن یارانه‌ها نباید به گونه‌ای باشد كه تنها جلوی اسراف مردم گرفته شود بلكه مصرف را باید متوازن كرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  خانه ملت، رییس مجلس در دیداربا آیت ا.. جوادی آملی اظهار داشت: دولت تلاش كرده تا در چارچوب سیاست‌های كلی نظام بودجه را تنظیم نماید. و ما نیز باید راه‌های قانونی را باز كنیم تا در بخش‌های مختلف كارها به صورت مردمی انجام شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ازهمین رو در بندهای مختلف بودجه سعی شد تا این امر لحاظ شود.

نماینده مردم قم تصریح كرد: تا بخش خصوصی توانمند نشود رونق اقتصادی به وجود نمی‌آید . در حال حاضر هفتاد درصد بخش تولید در دست دولت است كه باید تلاش شود این روند برعكس شود.

وی افزود: بحران مالی جهان مشكلاتی به وجود آورده است كه در مجلس تلاش شده با مصوبات مناسب جلوی زیان‌های این بحران در داخل كشور گرفته شود.

وی با بیان اینكه جلوی تنش در بخش‌های تولیدی را باید گرفت، اظهار داشت: گام بعدی ما تمركز بر روی برنامه‌ پنج ساله پنجم توسعه می‌باشد كه در این خصوص از دولت خواسته‌ایم هر چه زودتر آن را به مجلس ارائه نماید تا با بررسی دقیق بتوانیم یك برنامه دقیق را به تصویب برسانیم و به سند چشم انداز نزدیك شویم.

وی خاطر نشان ساخت: ما اگر امروز توان خود را بر روی نقشه راهی بگذاریم كه موجب رونق اقتصادی شود یك گام بلند اقتصادی در جهت تثبیت موقعیت كشور در منطقه برداشته‌ایم.

وی افزود: موقعیت سیاسی ما از نظر تاثیرگذاری وضعیت مناسبی پیدا كرده است و نگهبانی از این جایگاه امروز دارای اهمیت والایی است.

در ادامه این دیدار آیت ا... جوادی آملی با امید بخش خواندن گزارش كار مشترك دولت و مجلس كه توسط رییس مجلس ارائه شد گفت: نظام كاپیتالیستی غرب دولت را در دست عده به خصوصی قرار داده است و همین روش در نظام سوسیالیستی شرق وجود داشت و سهم ملت تنها كارگری بود ،ولی اسلام آمد فقر را ، مال را و اینكه مال در دست چه كسی باشد را نیز معنا كرد.

وی تاكید كرد: زیاد كردن بودجه كمیته‌امداد هنر نیست، هنر این است كه مردم را از كمیته‌امداد بی‌نیاز كنیم. باید با مردم با احترام برخورد كرد نه با ترحم .

آیت ا... جوادی آملی در ادامه افزود:‌ قسمت عمده بودجه ما صرف جهل و نادانی ما می‌باشد. به آن معنا كه یك سوم بودجه مملكت صرف پرونده‌های دزدی، قتل، تجاوز وغیره می گردد.

وی تاكید كرد: باید حوزه‌های علمیه را تقویت كرد زیرا تا جامعه، جامعه‌ای عاقل نباشد وضعیت بر همین منوال است هر چه كه عقل، دین و درایت ما بالا بیاید با موفق‌تر هستیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا