رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافق گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف در طی بازرسی های کارشناسان این اداره کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.

یزدفردا: «فرزانه سالاری» با اعلام این خبر گفت؛ از ابتدای سال ۹۹ تاکنون طی بازدیدهای بازرسان دامپزشکی از مراکز عرضه و فروش فراورده های خام دامی از جمله قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستوران ها و کشتارگاه دام شهرستان بیش از ۳۲۰۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی آلوده، بدون لیبل و منقضی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

وی نظارت بر بهداشت و بازرسی گوشت و فرآورده های خام دامی را از وظایف شبکه دامپزشکی برشمرد و افزود: بازرسان دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی موظفند ضمن انجام بازدید های منظم و دوره ای از واحدهای تولید و عرضه فراورده های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آن ها، اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر به صاحبان این مراکز نموده و رفع این موارد را پیگیری کنند.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: علاوه بر آن بازرسان دامپزشکی مجاز هستند در صورت مشاهده رفع نشدن نواقص و تکرار تخلفات بهداشتی در یک واحد مورد بازرسی، با دستور دادستان محترم شهرستان و با همکاری پلیس اماکن اقدام به پلمپ آن واحد صنفی کنند.

سالاری امکان ادامه فعالیت این واحدها را مشروط به رفع نواقص بهداشتی مورد تذکر دانست و گفت: صاحبان این واحدها با گذراندن مراحل قانونی و اجرای تعهدات در زمینه الزام به رعایت نکات بهداشتی در محیط کار خود می توانند با رفع پلمپ، به فعالیت صنفی خود ادامه دهند که در همین راستا از ابتدای سال ۹۹ تاکنون هفت واحد عرضه فراورده خام دامی متخلف با دستور دادستان محترم پلمپ شد.

وی هدف از انجام بازرسی های مستمر و روزانه  را حصول اطمینان همشهریان از سلامت فرآورده های خام دامی بر شمرد و گفت: در این راستا همکاری مردم با شبکه دامپزشکی در برخورد با متخلفان بهداشتی، امری ضروری و زمینه ساز امنیت غذایی و سلامت جامعه است.

به نقل از روابط عمومی دامپرزشکی بافق، سالاری در پایان از شهروندان خواست تا در هنگام خرید به داشتن برچسب حاوی کد بهداشتی از دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در این خصوص، مراتب را به منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با ۳۲۴۳۷۳۱۲ به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا