"محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد با تأکید بر در نظر گرفتن پيوست فرهنگی برای اجرای هر کاری در شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان در برنامه ریزی هایی شهرستان ضروری می باشد.

جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی ـ اجتماعی شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار بهاباد و با حضور امام جمعه و اعضای کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد فرهنگ را اساس و هویت یک جامعه دانست و گفت: امروز ما در معرض یک جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار داریم که از سوی غرب در حال تحمیل به کشور است و لذا باید اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با آن اجرا شود.

"محمدمهدی خانی زاده" با تأکید بر در نظر گرفتن پيوست فرهنگی برای اجرای هر کاری در شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان در برنامه ریزی هایی شهرستان ضروری می باشد. 

وی ظرفیت مردمی را یکی از ظرفیت هایی عنوان نمود که در شهرستان بهاباد مورد غفلت قرار گرفته و از آن استفاده بهینه نشده است، افزود: باید از ظرفیت های نهفته و پنهان از جمله ظرفیت حوزه و دانشگاه، سمن ها، بنیاد علوی و آستان قدس رضوی برای پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان استفاده نمود.

امام جمعه بهاباد در این نشست با بیان اینکه همه وظیفه داریم شهر خود را از هرگونه آسیب حفظ کنیم، گفت: پیشگیری قبل از درمان باید باشد و لذا از آسیب ها قبل از اینکه تولید شود باید جلوگیری کنیم.

"حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی" به نوع مدیریت و برخورد سلیقه ای با مسائل و مشکلات پرداخت و گفت: مسائل فرهنگی به صورت سلیقه ای حل نمی شود بلکه باعث ایجاد مشکلات بیشتر می شود.

وی طی سخنانی داشتن سواد را مهمترین نقش را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و  بر توجه و بالا بردن سطح سواد در شهرستان از جمله سواد کاربردی، سواد رسانه ای و سواد فرهنگ رفتاری در شهرستان تأکید نمود.

حجت الاسلام بشکانی حجاب را یک فرهنگ ملی ایران دانست که قبل از اسلام هم وجود داشته است گفت: رعایت حجاب در تمام مسائل به ویژه اجتماعی، شخصی و خانوادگی و سلامت روانی جامعه تأثیرگذار است.

تحکیم بنیان خانواده و پرورش مربی مسائل خانواده، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تشکیل یک تیم فرهنگی چند نفره برای پیگیری و پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهرستان از دیگر موارد مطرح شده بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا