رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: طی 10 ماهه امسال پنج میلیارد تومان وام اشتغال و خودکفایی برای ایجاد 105 طرح اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: طی 10 ماهه امسال پنج میلیارد تومان وام اشتغال و خودکفایی برای ایجاد 105 طرح اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حمید دهقان بهابادی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت اقدامات حمایتی انجام‌شده در این شهرستان، اظهار کرد: طی 10 ماهه امسال پنج میلیارد تومان وام اشتغال و خودکفایی برای ایجاد 105 طرح اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

وی افزود: تسهیلات اشتغال پرداخت‌شده توسط کمیته امداد در راستای اجرای طرح‌های کشاورزی، دام‌پروری، قالی‌بافی، خدماتی، صنفی و صنعتی است.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد بابیان اینکه از مجموع این طرح‌ها ۲۸ مورد کشاورزی، ۳۱ مورد دامداری، ۳۴ مورد خدماتی و پنج مورد صنفی صنعتی هستند، افزود: توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در برنامه‌های حمایتی است.

وی تصریح کرد: فراهم‌سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی آن‌ها به این نهاد از مهم‌ترین اهداف پرداخت تسهیلات به مددجویان است.

دهقان بهابادی با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی مراکز تولید برای دستیابی به توانمندی و خودکفایی اقتصادی، ادامه داد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زا از طریق راهبری شغلی با استفاده از تجربه شرکت‌های کارآفرینی و موفق درزمینهٔ اشتغال یا مشاغل خانگی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد گفت: تعداد ۲۲ نفر ازطریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مبلغ 500 میلیون تومان و تعداد ۸۳ نفر از محل بانک‌های عامل به مبلغ چهار میلیارد و500 میلیون تومان وام اشتغال دریافت کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا