همزمان با ایام الله دهه فجر، پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در میبد، قطب تولید کاشی و سرامیک کشور کلنگ‌زنی شد.

یزدفردا: عملیات اجرایی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک کشور در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار روز چهارشنبه با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان میبد آغاز شد.

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و پیش‌بینی می شود در دهه فجر سال آینده بهره برداری شود.

استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه پیگیری این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده است، اظهار داشت: امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه هر چه سریع‌تر به پایان برسد و قطب تولید کاشی و سرامیک کشور به پایانه صادراتی مجهز شود.

محمدعلی طالبی بیان کرد: با افتتاح و بهره برداری از این طرح، شاهد تاثیرگذاری خوبی در حوزه صادرات کاشی و سرامیک استان همچنین افزایش تولید و سرمایه گذاری در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه این پایانه صادراتی در جوار راه آهن احداث می شود، افزود: یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری در این شهرستان، نزدیکی به راه آهن و اتصال به جاده ترانزیت است.

امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، یک طرح تولید کیسه های پلیمری با اشتغالزایی برای ۳۵ نفر به طور مستقیم با سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال در مساحت ۱۵ هزار مترمربع با ظرفیت تولید سالانه بالغ بر ۱۳ هزار تن در میبد افتتاح شد.

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا