دادستان عمومی و انقلاب یزد با تاکید بر لزوم توجه به بحث ایجاد اشتغال و حرفه ای آموزی برای زندانیان گفت: بیکاری عمده ترین مسئله در تکرار چرخه جرم است.

یزدفردا: محمد رضا حدادزاده با تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: از اصول ستاد دیه، کمک به زندانیان نیازمند است و قرار نیست اگر کسی به عمد جرمی مرتکب شود، از این کمک ها بهره مند گردد.

محمدرضا حدادزاده افزود: خوشبختانه بخش عمده ای از بدهی نیازمندان جرایم مالی از طریق خود آنها و کمیته صلح و سازش از شکات رضایت اخذ می شود و مابقی را ستاد دیه با کمک نیکوکاران تامین میکند.

وی اظهار داشت : کمک به آزادی محکومین مالی، گره گشایی از محکوم علیه نیز می باشد و در واقع نیکوکاران با یک کمک، به دو خانواده ی نیازمند کمک کرده اند زیرا شخص دوم به عنوان شاکی یا طلبکار نیز به حق خود می رسد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد در پایان با اشاره به فرمایش ریاست قوه قضاییه درباره ی اهمیت اشتغال زندانیان، گفت: عمده ترین مسئله ای که باعث می شود چرخه ی جرم تکرار شود، بیکاری است که در این حوزه هم بنیاد تعاون زندان و هم انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان ها برنامه های مناسبی دارند که برای اجرا و تحقق آن لازم است سایر دستگاه ها نیز حمایت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا