رئیس کمیته امداد شهرستان خاتم گفت: در 9 ماهه سال جاری 67 میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد کمک شد.

یزدفردا: رئیس کمیته امداد شهرستان خاتم گفت: در 9 ماهه سال جاری 67 میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد کمک شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سید رضا هاشمی پور هاشم‌آبادی بابیان اینکه توجه و رسیدگی به مسائل فرهنگی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت ازجمله رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: در 9 ماهه سال جاری 67 میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد کمک شد.

وی افزود: هم‌اکنون 386 دانش‌آموز و 37 دانشجو از خدمات حمایتی و فرهنگی کمیته امداد در شهرستان خاتم استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان خاتم بیان کرد: بحث آموزش مددجویان تحت حمایت نیز از طریق حضوری مکاتبه‌ای و فضای مجازی و کانال‌های پیام‌رسان به تفکیک مادران، دختران در شرف ازدواج، نوعروسان و دانش‌آموزان، نونهالان و دانشجویان دختر و پسر انجام می‌شود و محتوا و عناوین آموزشی ازجمله احکام، اخلاق اسلامی، قصه‌گویی، مهارت‌های زندگی و آموزش قرآن به‌صورت غیرحضوری صورت می‌پذیرد و تقسیم‌بندی گروه‌های آموزشی با رعایت معیار و مطابق با عناوین آموزشی و اساتید مجرب انجام می‌شود.

وی افزود: در سال جدید تحصیلی تعداد 150 عدد تبلت به ارزش 525 میلیون تومان با کمک خیران و حامیان نیکوکار برای استفاده آموزشی به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

هاشمی پور یادآور شد: طرح آموزش یاس با حضور دختران منتخب تحت حمایت در خانه هلال چاهک با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان و کمیته امداد به‌عنوان نیروهای امدادی و داوطلب برای ارائه آموزش به مشمولان در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد آموزش‌دیده در خانه‌های هلال انجام شد.

وی بیان کرد: ازجمله اهداف این طرح ایجاد انگیزه درزمینهٔ امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح است که سبب ارتقاء عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبین می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا